Hitman: Absolution

Google+ Pinterest LinkedIn +

Жанр: Стелт екшън Година: 2012 Разработва: IO Interactive Издава: Square Enix Платформа: РС | PS3 | Xbox 360

Никога не е лесно да правиш пета по ред игра в толкова популярна серия с цял куп установени традиции, каквато е Hitman. През 2001 датчаните от IO Interactive си извоюваха име в стелт гейминг средите, а когато дебютът ти на пазара вдига летвата до небесата, това, което следва, е нормално да се гледа под лупа.

Настоящият Hitman: Absolution идва цели 12 години, четири игри и един филм по-късно и някак очаквано отзивите за него варират от "Осанна!" до "Разпни го!"

Опитите на IO Interactive да отговорят на изискванията на новия век и най-вече на новия игрален пазар например не се посрещат особено топло от голяма част от гейм критиката.

Hitman винаги е бил игра на търпеливите и посветените - едно от най-предизвикателните стелт заглавия на пазара - и до момента сякаш успяваше да не изневери на природата си под натиска на мейнстрийм вкусовете, доминиращи днес.

С Absolution авторите му са се постарали доколкото е възможно да направят играта "по-достъпна" (купешка дума за "по-лесна"), постигайки някои доста спорни резултати.

От една страна новият Hitman наистина е по-интересен и разнообразен от всякога. Култовият 47 има на разположение огромен арсенал от опции за елиминиране на мишените си, а методите и средствата за постигане на поставените му цели са впечатляващо разнообразни.

По отношение на визуалната презентация и кътсцените също едва ли ще намерите място за забележки - реализацията като цяло е на изключителна висота благодарение на новия Glacier 2 енджин.

Това, което няма да ви допадне обаче, ще са хм... заемките от добре познати ни заглавия като Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction, Assassins Creed: Revelations и Batman: Arkham Asylum - все повече или по-малко преки конкуренти на Hitman.

В резултат получавате добре забравени стари геймплейни трикове в игра, от която се очаква да иновира жанра - разочароващо за последното попълнение в серия, която се води стелт икона.

Това, разбира се, може да се окаже проблем единствено за хората, които следят Hitman поредицата от самото й начало. Играчите, за които Absolution е първият Hitman, до който се докосват, ще открият в негово лице една изключително забавна и увлекателна игра, предлагаща доста солидно разнообразие от начини, по които да подходи човек към нея.

Пример за това са гъвкавите опции за настройки на нивото на сложност (от Easy до Purist, което си е направо за маниаци); соловата серия сценарии, в които да следвате сюжета, предложен ви от авторите (с всички произтичащи от това ограничения) и Contracts режим, в който сами да определяте параметрите на всеки ваш удар - от изискванията за него до екипировката, която да използва 47.

В крайна сметка Hitman: Absolution е добър, съвременен представител на стелт жанра - може би малко консервативен по отношение на иновациите и не толкова труден, колкото дългогодишните фенове очакваха, но забавен и развлекателен.


Сподели.