20 Април 2018, 13:54

Grid 2

Google+ Pinterest LinkedIn +

Жанр: Рейсър лице Година: 2013 Разработва: Codemasters Southam Издава: Codemasters Платформа: PC | Xb360 | PS3

Нова година – нов Grid. Това сигурно щеше да е вярно, ако Codemasters бяха Electronic Arts, а рейсинг поредицата се казваше Need for Speed, а не Race Driver (или по-скоро TOCA Touring Car).

Но истината е, че тук говорим за съвършено различна серия и в действителност от последното издание на Grid минаха нетипично много години – почти 5. През това време в Codemasters се бяха концентрирали върху алтернативите си рейсинг заглавия като Dirt и F1, а каузата Grid изглеждаше почти изгубена.

За щастие компанията все пак реши да зарадва феновете й и резултатът е новият Grid 2 – еволюционно развиващ концепцията на предшественика си, без да се стреми да предлага ненавременни (макар и може би желателни) революционни скокове по отношение на геймплейна динамика, концепция и визуална презентация.

Както повечето Codemasters рейсъри, и Grid 2 предлага два ясно обозначени игрални режима – солова кампания и мултиплейър. В това издание на серията студиото обаче е отишло по-далеч от обичайното – до степен, в която на практика това са кажи-речи две различни игри.

Основаната разделителна линия в случая е свързана с опциите за ъпгрейд, тунинг и модификация на автомобилите, която е ключова за заглавие от този клас.

В мултиплейър режима например са изолирани всички пърформънс ъпгрейди, т.е. тези, които реално променят не само външния вид, а и характеристиките на автомобила. Отделно тук ще разполагате със самостоятелен гараж, колите от който няма да са достъпни за игра в соловия режим (и обратно).

Това е малко странно решение от страна на Codemasters, зад което, разбира се, прозира намерението на студиото да ви мотивира след като изиграете самостоятелната кампания, да продължите да се забавлявате с мултиплейъра без натрапчивото усещане за дежаву, типично за подобни заглавия.

Като намерение похвално, разбира се, но резултатът не е чак толкова блестящ, колкото биха искали от Codemasters.

Като цяло соловият режим е подплатен с доста интересна концепция, въртяща се около измислената рейсинг асоциация World Series Racing. Вие влизате в ролята на нейната първа голяма изгряваща рейсинг звезда и в това се състои и идеята за прогреса ви в играта – печелите победи, фенове, привличате нови спонсори, отключвате нови автомобили по пътя към ултимативната световна купа.

Предизвикателствата, с които ще се сблъскате в кариерата си, ще са доволно много и разнообразни – от състезания за време, през дрифт рейсинг до класическите автомобилни гонки, в които целта е да си просто пръв.

Това, което вероятно няма да допадне на хардкор феноветe на Codemasters и Grid в частност, е още по-силното отклонение на геймплейния стил на играта по посока на аркадния контрол и отдалечаването от реализма.

Иначе казано, Grid 2 е по-скоро Need for Speed като цялостно рейсинг усещане, отколкото супер реалистична трудна игра, каквато беше, да речем, Dirt.

Естествено, тук не можем да говорим за добро или лошо дизайнерско решение – то просто е такова, каквото е, тъй като и двата вида рейсинг си имат верни почитатели. Просто имайте едно наум относно Grid 2, ако сте от хората, които смятат, че аркадните рейсъри са под нивото им.


Сподели.