Bethesda загуби обжалването срещу Interplay, Fallout Online има зелена светлина

Pinterest LinkedIn +

Работата по дългоочакваната масова онлайн мултиплеър игра Fallout Online (aka Project V13), базирана на прочутата ролева поредица, може да продължи, тъй като разработката й не би могла да "нанесе непоправими вреди на Bethesda", постанови съдът, отхвърляйки обжалването на компанията, която придоби интелектуалната собственост върху Fallout през април 2007 г. срещу сумата $5.75 млн.

Съгласно документацията на Unites States Court of Appeals, юристите на Bethesda са се провалили в опита си да докажат, че "районният съд (на Мериленд) е престъпил дадената му власт и е приложил погрешно американското законодателство, отхвърляйки иска на компанията срещу Interplay като несъдържателен и недобре обоснован".

Иначе казано, становището на създателите на Fallout 3, че разработката на Fallout Online може по някакъв начин да навреди на бизнеса на компанията, окончателно е опровергано и тази страница от съдебната битки между Bethesda и Interplay е затворена.

Същата започна през септември 2009 г., когато Bethesda внесоха в окръжния съд на Мериленд иск срещу Interplay за нарушени авторски права, базиран на клаузата от договора за продажбата на лиценза Fallout, съгласно която бившият собственик има право да стартира разработката на MMO игра, базирана на света и персонажите от Fallout, най-късно до две години от сключването му и с минимален капитал от $30 млн.

Въпреки че двама от създателите на оригиналната игра участват в продукцията на Fallout Online, основният човешки (около 90 души) и технологически ресурс, вложен в нея още от самото начало, идва от българското студио Masthead Studios, чието първо MMORPG, Earthrise, излезе в началото на 2011 г.

Според предварителните планове на Interplay, Fallout Online ще стартира за широката публика през втората половина на 2012 г. За целта, обаче, компанията трябва да преодолее финансовите си проблеми и да получи съгласието на Bethesda.

Сподели.