20 Януари 2019, 20:54

Underworld свириха и в България

Google+ Pinterest LinkedIn +

Вчера, 6-ти юли, една от най популярните електронни формации в света Underworld изнесе над 90 минутен концерт в София. Лайвът беше първото свирене наживо за Underlorld от две години насам и първи концерт от европейското им турне.

Поради известни организационни проблеми, концертът на стадион Академик започна 4 часа след предварително анонсирания час. Няколкостотин души наобиколили входовете на циментовата концертна арена не изглеждаха обезпокоени от това и още от късния следобед подгряваха за събитието. Метеорологичната прогноза ставаше все по-благоприятна, а хората - все повече.

Около 21:00 часа, магията започна да се случва. Публиката се пръсна в комплекса от амфитеатрални седалки и голяма част от нея се концентрира в голямото равно пространство на пистата пред самата сцена. Музиката вече обливаше стадиона и публиката - лек хаус, предвещаващ основния стил, около който ще гравитират сетовете в партито. На сцената се беше появил и първият диджей, което се усещаше и със затворени очи. Без да е анонсирано в програмата, това беше Деси, от Phuture Шок. Тя, както и групата, е една от най-обичаните и уважавани личности на електронната сцена в България и това за пореден път се доказа от изключително позитивните реакции на феновете на Underworld.

По-малко от час по-късно, на по-големия пулт, този на Underworld, застана големият, несравнимият, наричан "баща" на електроклаша Felix da Housecat. Неговият сет беше кратък и смазващ. Невероятно много звуци, раздвижена басова линия и смесването на "Another brick in the wall" part 2 и "Song 2" (Blur) в микса. Felix декларира кратко и ясно, така че дълго да се помни, колко е велик.

След него, с коренно различен сет и настроение излезе Дарън Прайс (Darren Price) - подгряващият диджей на Underworld. Той заложи на прогресив, с доста по-еднотипни, но предпочитани от заклетите хаусъри тракове, а междувременно на сцената се появи и роуди, което подготви пулта на Underworld и остави на стойка електрическа китара.

И тогава музиката спря. Карл Хайд (Carl Hyde) и Рик Смит (Rick Smith), от плът и кръв, се материализираха на няколко метра от около 2500 фена, за да сбъднат тяхната мечта и да дадат началото на турнето си. Kъм тях се присъедини и Прайс и в следващите около 2 часа, тримата сътвориха нещо, което не се е случвало на българската публика досега и което вероятно може да и се случи единствено, ако Underworld отново дойдат в България.

Костюмираният г-н Смит, на пръв поглед студен и сериозен, изключително съсредоточен в гигантския пулт, изглеждащ като детска играчка в ръцете му, скоро позволи на бийта да се влее в тялото му и усмивката му подсказа удоволствието от това, което се случва. В излъчването и присъствието на Карл Хайд противоречия няма. Дълбокият му, звучащ по хиляди начини глас, хипнотичното му нареждане и роботизирано предизвикателните му движения едва ли могат да оставят равнодушен дори човек, озовал се на концерт на Underworld по погрешка. Отново той свири и на китарата, отхвърляйки всякакви съмнения, че Underworld са стандартна електронна формация.

Повечето парчета, които Underworld включиха в гига си бяха от албума "Beaucoup Fish", като "Push Upstairs", "King Of Snake", от "Dubnobasswithmyheadman" - "Mmm Skyscraper I Love You" и "Dark & Long", а за финал, прозвучаха най-известните "Pearls Girl", "Born Slippy" и "Moaner".

И визията. Светлините, които заливаха сцената и публиката, черно-белия лайв, прожектиран на платната зад Underworld, даващ поглед на всичко, което се случва на пулта и на сцената, бяха нещо, което само по себе си може да бъде наречено събитие.

Организатор на Underworld Live In Sofia - NMA.

Сподели.