The Secret World - ММО, но не съвсем

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Масова онлайн мултиплейър игра Година: 2012 Разработва: Funcom Издава: Electronic Arts Платформа: PC

Няма какво да се лъжем – The Secret World, новият ММО (масова онлайн мултиплейър игра) проект на Funcom не е поредният World of WarCraft.

И слава богу! Защото феновете на жанра отдавна очакват някакъв знак от страна на водещите компании в бранша, че могат и искат да родят нещо малко по-различно от още една шарена машинка за събиране на ежемесечни такси.

В това отношение норвежците от Funcom (които между впрочем са автори и на Anarchy Online и Age of Conan: Hyborian Adventures) определено са се постарали.

Най-силните козове на проекта им са безспорно два: сюжетът на основната история и изключително оригиналният свят, в който се развива тя.

Преплитащ елементи на мрачна фантазия, куп конспиративни теории, хорър и мистерия, The Secret World създава неповторим декор, в който е истинско удоволствие да се потопи човек.

След шарените фентъзи клишета на "вечното" трио - елфи, джуджета, хора - играта ви поставя в центъра на бушуваща буря от недоверие, придружена от тънки политически интриги и ожесточени сражения, в които са намесени три ключови фракции: Илюминати, Тамплиери и "Дракони".

Всяка задача, която получите, следвайки основната фабула или някое от многобройните й разклонения, е по някакъв начин свързана с тях, а самите задания са меко казано интересни, оригинални и предизвикателни.

Последното е истинска глътка свеж въздух на сцената (ММО), където напоследък желанието да се угоди на масовия играч сведе геймплейната механика на болшинството заглавия до "кликни, за да получиш награда".

Различните класове и дървото с умения, които те могат да развиват, също са интересни, а вариантите многобройни. Всъщност усещането за огромна свобода и "отворена" схема за трупане на опит изглеждат прекрасно на пръв поглед, но с напредването си в играта все пак ще установите, че опциите ви се свеждат горе-долу до фундаменталните три пътя на развитие, предлагани от повечето ММО заглавия – "танк" (боец), рейнджър или лечител.

Въпреки това, Funcom получават точки заради опита да внесат (макар и привидно) разнообразие – нещо, което няма да откриете много често в средите на съвременните ММО игри, разработвани с водещия принцип наум: "Ако не е счупено – не го поправяй".

За съжаление, извън вълнуващата и комплексна система от куестове, The Secret World поема по някои доста сериозно утъпкани пътеки. Често играта залага на изпитаната, но скучна формула на рутинни, повтарящи се отново и отново задачи като: "Убий еди-колко си чудовища от еди-какъв си тип в еди-коя си местност. Продължи напред." 

Funcom обаче се кълнат, че това е само временно и обещават ежемесечно да добавят нови куестове и предизвикателства, нови оръжия и зони. Освен това, донякъде светла нотка внасят и възможностите за избор на подхода за изпълнение на поставената цел (директен или стелт), а в рамките на основния сюжет авторите са се постарали да редуват по-динамичните задания с такива, изискващи повечко мислене.

На финала – The Secret World без съмнение е едно от най-оригиналните ММО заглавия не само за сезона, а и за тази година. Скорошната премиера на Guild Wars 2 вероятно ще го засенчи обаче, така че, ако искате да опитате нещо ново по темата, добре е да го направите сега. Защото след като веднъж вратите на Тирия се отворят, едва ли ще имате много време за играта на Funcom.


Сподели.