Ravenmark: Mercenaries

Google+ Pinterest LinkedIn +

Жанр: Походова стратегия Година: 2013 Разработва: Witching Hour Studios Издава: Apple Store Платформа: iPhone | iPad

Ако се заровите в Apple Store, ще откриете изобилие от безплатни стратегически игри. Точно затова лесно можете да подминете заглавие като Ravenmark: Mercenaries на Whitching Hour Studios - един от най-увлекателните и интересни представители на жанра.

Играта изглежда непретенциозна на пръв поглед и по дух се доближава до добре познатата на всички old school РС геймъри Jagged Alliance.

Нещата в Ravenmark основно се въртят около две неща: услуги и пари. Услугите (издигащи престижа ви) идват от изпълнението на "мокри поръчки" за една от трите нации в играта. Колкото повече услуги правите на една от тях, толкова по-висок е престижът ви и, респективно, печелите допълнителни бонуси за вашата лоялност – например наемането на нови бойни единици от съответната нация става по-евтино.

Парите пък са ясни – ако изпълните добре мисията си, ще натрупате капитал, който след това да инвестирате в нови наемници за вашата армия.

Както повечето безплатни заглавия от този вид, сърцето на Ravenmark: Mercenaries е мултиплейърът. Разбира се, достъпен е и солов режим, но неговата цел е по-скоро да ви запознае с основните елементи на управлението и геймплея – просто играта срещу изкуствения интелект не е особено интересна и предизвикателна.

Виж, сраженията срещу друг човек онлайн са много по-вълнуващи. Като цяло битките протичат походово, макар че асинхронният характер на сблъсъците прави нещата една идея по-динамични отколкото в заглавия като Civilization, да речем.

Всяка битка включва две фази – в първата раздавате команди на бойните си подразделения, а във втората те ги изпълняват.

Мисиите пък се делят на два основни типа: минорни контракти и схватки (skirmishes). Вторите определено са по-интересни и позволяват на играта да разгърне в пълнота богатия си стратегически потенциал.

Отново в паралел с култовата Civilization, сраженията са базирани на добре познатата (и дяволски пристрастяваща) "камък-ножица-хартия" концепция. Кавалерията, например, може без проблем да помете група стрелци с лък, но ще се препъне в няколко копиеносеца, които пък са лесна плячка за пехотно подразделение и така нататък в този дух.

Всяка бойна единица отделно има показател "инициатива" и той определя последователността, в която тя прави ходове на бойното поле. Затова трябва да преценявате много внимателно всички тези фактори, за да сте сигурни в победата.

Като всяко безплатно заглавие, и Ravenmark: Mercenaries реализира приходи основно от така наречените микротранзакции – дребни покупки с различно предназначение.

За щастие (и за разлика от много Gameloft заглавия например), тук всички те са чисто козметични и по никакъв начин не се отразяват пряко върху геймплея, което е много добра новина, защото позволява да се насладите изцяло на играта дори и ако не сте склонни да плащате допълнителни пари за целта.


Сподели.