Проклятието на The Possession застигна и американския боксофис

Pinterest LinkedIn +

С полупразни киносалони и рекордно ниски приходи ще бъде запомнен изминалият уикенд от гледна точка на американските филмови разпространители. Без нито един филм, преминал границата от $10 млн. от продадени билети, и общо около $60.6 млн. от целия топ 20, вторият уикенд на септември 2012 г. може да се окаже най-слабият от девет години насам или в най-добрия случай – от четири, когато Bangkok Dangerous с Никълъс Кейдж стартира с боксфис от $7.8 млн.

През 2003 г. Dickie Roberts: Former Child Star оглави класацията с $6.7 млн., а целият топ 20 генерира едва $59.7 млн. – аналогична сума с тази, отчетена през втория уикенд след терористичните атаки от 11 септември 2001 г. Първият уикенд след Labor Day традиционно е слаб откъм посещаемост в кинотеатрите, а и студиата тенденциозно избягват да правят премиери на продукциите си по това време от годината.

Красноречиво доказателство, че това едва ли ще се промени скоро, е представянето на драмата The Words с Брадли Купър и Зоуи Салдана, която дебютира в класацията на най-доходоносните кинопродукции в САЩ и Канада с едва $5 млн. от продадени билети (трето място).



Статистиката на CinemaScore сочи, че филмът, в който Купър играе ролята на писател, откраднал чужда творба, е привлякъл предимно жени и хора на възраст над 35 години. Оливия Уайлд, Джеръм Айрънс и Денис Куейд партнират на звездите от Limitless и Avatar.

Единствената друга дебютна продукция с масово разпространение в кинотеатрите през изминалия уикенд е трилърът Cold Light of Day, чийто актьорски състав се оглавява от новия Superman – Хенри Кавил, и Брус Уилис. Заснет с бюджет от порядъка на $20 до $30 млн., филмът стартира под No.13 с боксофис от $1.8M млн., съизмерим с този на разпространения само в 267 IMAX театъра The Raiders of the Lost Ark: The IMAX Experience, издаден с промоционална цел.



Въпреки мрачната статистика, изминалият уикенд се оказа относително успешен за лидерите в предишното издание на класацията – The Possession и Lawless, които с лекота запазиха позициите си.

Оставайки на първото място, хорър драмата The Possession стана първият филм в жанра след The Final Destination от 2009 г. с два последователни уикенда на върха на боксофиса. Добавяйки $9.5 млн. към актива си, лентата вече генерира над $33 млн. от продадени билети само 10 дни след премиерата си.

С едва $6 млн. от продадени билети през изминалия уикенд и при разпространение в 3138 кинотеатъра (по $1913 средно на театър, което означава повече празни, отколкото заети места), драмата от ерата на Сухия режим - Lawless, появила се по екраните едновременно с Possession, премина границата от $20 млн., но все още не носи чисти печалби на The Weinstein Co.

Ако има заглавие от настоящия топ 10, което макар да се намира на последното, десето място, наистина да се реализира повече от успешно, това е 2016: Obama's America. С приходи от продадени билети от премиерата му преди 9 седмици (в малък брой театри) до момента, надхвърлящи $26 млн., 2016: Obama's America стана вторият най-доходоносен политически документален филм на всички времена. No.1 в тази класация е Fahrenheit 9/11 на Майкъл Мур с близо $120 млн.

Останалите шест заглавия, заемащи позициите между четвърта и девета, са The Expendables 2, The Bourne Legacy, ParaNorman, The Odd Life of Timothy Green, The Campaign и The Dark Knight Rises. Последният отново е No.1 в интернационалния боксофис, който също търпи сериозен спад в приходите.

Сподели.