F.E.A.R.

Pinterest LinkedIn +

Жанр: FPS
Година: 2005
Системни изисквания: P4 1.7 Ghz, 512 MB Ram, 128 Mb Dx 9.0 Video, 5GB HDD, Win Me, 2k, Xp, Dx 9.0c, 1xPC DVD
Разработчик/Издател: Monolith/VU games

Усети atmosF.E.A.R.-a!

Разработен от Monolith (Blood, No One Lives Forever, Alien VS Predator), F.E.A.R. е фърст пърсън екшън, съчетаващ зверски добра и плашеща атмосфера, новаторска система на престрелките и наистина добър изкуствен интелект. Или с други думи - нужните съставки за направата на игра, по която хората съвсем основателно да ахкат и охкат.

Историята, макар и банална, е инспирирана от японските хоръри в стил "The Ring". Ще поемете ролята на току-що нает агент от елитния взвод "First Encounter Assault Recon" (именно това се крие зад абревиатурата на играта, ако ви е станало интересно). Toва е група от силно тренирани професионални командоси, специално подготвени за срещи със свръхестествени сили. Целта ви е някакъв пич - Пакстън Фетел, който заедно с армията си от клонирани войски иска да завземе цялата сладоледена продукция и правителства на Земята, ok, махнете сладоледа от картинката. Някъде по пътя се намесва и тайнствено малко момиченце с дълга черна коса и афинитет към бруталните убийства. Както и сами виждате - нищо нестандартно, такива неща се случват всеки ден. Целият номер е в това как е поднесена и как се развива историята.

Още от самото начало невинното ви съзнание ще бъде натирено с шутове в една злокобна и плашеща среда на кръв и спотаен ужас. Стряскащи сенки, клаустрофобични коридори, примигващи светлинки и внезапно спускащ се мрак - това е геймплейната среда на F.E.A.R. Нито историята, нито враговете ви са чак толкова плашещи. Това, което наистина ще ви накара да стоите като на тръни, е вътре в самите вас - това е страхът от неизвестното, страх, налаган по всички правила на играта, за да се получи качествен и изпълнен с напрежение хорър. Само за пример ще дам сцената, в която нахълтвате в празен коридор. До вас долитат звуци на болка и страдание, тънка кървава диря показва пътя, по който е било влачено тялото. В един момент светлините примигват и плочките около вас започват сами да се отлепват и да се разбиват с проникващ до костния ви мозък звук на пода...

Но стига толкова за това, нека минем към есенцията на един шутър от първо лице - престрелките. Имайки предвид наистина добрия изкуствен интелект на противниците ви, надминаващ с пъти този на едни от най-добрите ботове в жанра (Battlefield 2, SW: Battlefront 2, CS), ще имате нужда от наистина добър арсенал, за да се справите (въпреки че добрият стар куршум в главата пак си върши работата, дори и при нехуманоидите). Ще имате на разположение стандартните пистолет и пушка-помпа, малък набор от SMG-ta и няколко наистина готини щурмови карабини, като Baksha ASP Rifle 7.62mm (полу-автоматична) или Rakow G2A2 Assault Rifle 5.56mm (основното ви оръжие през по-голямата част от играта). Към тях са добавени няколко футуристични пушкала и в дадени моменти ще можете да разчитате само на тях.

Най-маниашката хрумка обаче си остава възможноста да влезете в Slow-mo режим, точно както в Матрицата по време на бой. А чувството да забавите времето, да се засилите право срещу опонентите си и след това да изстреляте няколко откоса, пръскайки черепите им, мятайки граната към новопоявилия се солджър и завършвайки смъртоносния си танц с летящ ритник към последния оцелял е просто неописуемо. Най-накрая чувате по припукващото радио на гърдите на единия от труповете оценка за действията си. Култово!

Единствената спънка към потапянето ви в това заглавие може да се окажат само и единствено системните изисквания. Ако сте си мислили, че Doom 3 е лакома, помислете отново. Не че не можете и на минималните да играете, но просто не е същото. Все пак наближават коледно-новогодишните празници и може би е време да се израдвате с нова видеокарта и още един GB рам.

Сайт:http://www.lith.com/home.asp















Сподели.