11 Декември 2018, 16:28

Подкрепете българската игра Third Omen

Google+ Pinterest LinkedIn +

Българската фентъзи екшън приключенска видеоигра "Third Omen" набира все по-голяма популярност в платформата за групово финансиране Kickstarter. За по-малко от 24 часа "Third Omen" събра близо 15 000 лева и беше избрана за "любим проект" в платформата. Любопитни да разберем повече за нея и създателите ù – българското студио Incineration Productions – се срещнахме с Гергана Грънчарова, съосновател и главен изпълнителен директор на компанията. Тя ни разказа за бързоразвиващата се гейминг индустрия в България, какво е да правиш Kickstarter кампания, както и интересни факти за историята на "Third Omen".


От колко време съществува студиото ви и как стартира идеята за него?


През юни месец миналата година пред мен стоеше изборът дали да продам предишния си бизнес, или да продължа да го развивам самостоятелно. Решението беше изключително ключово. Моят съдружник Юрий е запален геймър и с времето започна да ме провокира да разглеждам различни видео игри. Поетапно се запалих по някои жанрове и оттам започнах все по-често да се замислям за тази индустрия и да разглеждам пазара.

След като взехме стратегическото решение да продадем интелектуалната собственост на предишната си компания, решението за навлизане в гейминг индустрията дойде от само себе си. Сформирахме малък екип, с който работихме по създаването на концепцията за играта и започнахме с разработката на техническо демо. Основната ни цел тогава беше да вкараме инвестиция в компанията, за да разширим екипа си и да забързаме процеса по създаването на Third Omen. Официално започнахме работа през август месец тази година.


Какво ти харесва в гейминг индустрията?


В гейминг индустрията ми харесват няколко неща. Първо, високорискова е, обичам предизвикателствата и често ми е интересно докъде точно мога да стигна. Второ, разработката на видеоигри е изключително креативен процес. Креативността свързвам със свободата. Свободата да сътвориш света на играта от нулата - причината за съществуването на този свят, съществата като вид и личност, които го обитават, мелодията, която му вдъхва живот и не на последно място, свободата да продаваш крайния продукт, без да се налага да си слагаш непрестанна цензура.


На 27 ноември пуснахте Kickstarter кампания, какви са очакванията ви?

В момента се радваме на изключително голям интерес към кикстартър кампанията ни. В рамките на два дни успяхме да съберем 15% от поставената от нас цел в размер на $47 000. Непосредствено преди пускането на кампанията обаче бяхме много притеснени, защото имахме едва 10 седмици за разработката на първото ни демо. Искаме "Third Omen" да бъде игра, която си заслужава всяка минута, прекарана в нея. Предстои ни много работа, докато достигнем до този момент, но се надявам хората да оценят докъде сме стигнали и колко много всъщност сме успели да направим за този кратък период на разработка.

Макар да очакваме най-много предварителни продажби на играта от Америка, Полша, Германия и Франция, ми се иска българите да застанат зад нас и да ни подкрепят.



Смятате ли, че crowfunding-ът може да бъде успешен за видеоигри?

Crowdfunding-ът е силен инструмент, който може да бъде използван, за да проверим доколко добър всъщност е нашият продукт и дали хората наистина биха дали пари, за да го притежават. В кикстартър има както много успешни, така и хиляди неуспешни кампании на видеоигри. Зад всяка кампания обаче стоят месеци маркетинг и според мен причината за крайния резултат трябва да се търси там.



Какво представлява първата ви видео игра?

Третото знамение (Third Omen) е фентъзи екшън приключенска видеоигра, в нея разказваме дълбока и наситена с емоционални обрати история, в която главната героиня трябва да премине през собственото си личностно унищожение с едничката цел да възвиси духа си. Създадена от Вселената, като първообраз на човечеството, тя e поставена пред избора дали да отмъсти за злото, което са ù причинили, в името на това третото знамение да не се превърне в реалност, или да намери вътрешната сила да загърби миналото си и да започне отначало.


Пишем историята на играта по начин, който силно да ангажира играчите и да ги накара да се замислят над случващото се в историята и истинността му. Караме ги да си задават въпроси от типа на: "Какво ще се случи, ако знаците са били разчетени погрешно и тепърва предстои да се сбъдне предсказанието?"."А ако се окаже, че именно главната героиня е въплъщение на истинското зло?".


С какво се отличава играта ви от тези, които са на пазара?

Освен силно провокативната история на Третото знамение, наблюденията ми са, че художественият стил на играта определено хваща окото, дори на хора, които не се интересуват от гейминг. Играчите имат възможността да се потопят в един тъмен, мрачен свят, който е наситен с неизвестност и ужасяващи същества. Редуват се плашещи, напрегнати, съдбоносни и завладяващи моменти. Няма човек от екипа ни, освен мен, който да не е израснал в света на видеоигрите. Третото знамение е от онези игри, които те завладяват напълно и те карат да се чувстваш удовлетворен, докато ги играеш. Разработваме играта по начин, който дава пълен контрол на играча над случващото се по време на игра. Геймплеят е силно ангажиращ. Това е от онези игри с "easy to learn but hard to master" геймплей, на които си заслужава да дадеш шанс.


Напоследък все по-често обаче виждаме как големи и наложени на пазара студиа потъпкват основните си ценности и започват да правят игри единствено и само заради парите, които потенциално ще изкарат – без да се интересуват от това какво качество ще предложат на потребителите си. Ние искаме да избягаме от това. Вярвам, че когато вложим частичка от себе си и инвестираме малко по-голям набор от ресурси, резултатите няма да закъснеят.

Сподели.