Музиката на Оскар 2012, или как наградите на Филмовата академия останаха без саундтрак

Pinterest LinkedIn +

Четирима композитори ще влязат в надпреварата за Оскар 2012 за "Най-добра филмова музика", макар и номинираните продукции да са пет, подобно на болшинството от категориите за наградите на Американската филмова академия.

За седми път в кариерата си, две номинации в една и съща година получи Джон Уилямс – петкратен носител на статуетката, създател на музиката към номинирания за "Най-добър филм на 2011" War Horse и покорилия интернационалния боксофис The Adventures of Tintin.

Последният случай, когато Уилямс получи две номинации за Оскар, бе през 2005 година – за музиката към Munich и Memoirs of a Geisha, а единственият от всичките седем, когато получи награда, датира от 1977 година, когато спечели статуетката за музиката към Star Wars.

Освен Джон Уилямс, който ще навърши 80 години на 8 февруари, номинирани за Оскар 2012 за "Най-добра филмова музика" са Ludovic Bource (The Artist), Хауърд Шор (Hugo) и Алберто Иглесиас (Tinker Tailor Soldier Spy).

Шор вече притежава три статуетки, като и трите са за Lord of the Rings, Иглесиас има две номинации в миналото, но нито една награда, а за Bource настоящата номинация е първа, но на 15 януари той получи Златен глобус в същата категория.

Тазгодишният Златен глобус в другата музикална категория – за "Най-добра оригинална песен към филм", отиде при Мадона за песента й Masterpiece, звучаща по време на финалните надписи на филма й W.E., което провокира следния коментар от страна на брачния партньор на сър Елтън Джон (номиниран за песента Hello, Hello от анимацията Gnomeo and Juliet), Дейвид Фърниш:

"Когато такова нещо се случи, човек си задава въпроса: има ли почтеност при раздаването на тези награди? Дали Мадона не получи Златен глобус, защото посети шоуто и се съгласи да връчи награда?".

Няколко дни по-късно Фърниш се опита да смекчи тона, признавайки, че е дал воля на емоциите си.

Историята няма да има продължение на 26 февруари, тъй като сър Елтън не е сред номинираните, а Masterpiece на Мадона изобщо не покри изискванията на Академията.

Тази година претенденти за тази статуетка са само две песни - Man or Muppet от The Muppets и Real in Rio от анимационния блокбъстър Rio. Едноличен автор на първата е Брет Маккензи от отличеното с Grammy комедийно дуо Flight of the Conchords, който ще може да бъде видян и в The Hobbit, а съавтори на втората са трима артисти, в това число 70-годишният Серджо Мендес.

Оредяването на тази категория се дължи на промените, направени в регламента на Филмовата академия през 2009 година, когато капацитетът на главната категория - за "Най-добър филм", бе удвоен на десет заглавия.

Съгласно тях, гласуването на песни се извършва по десетобална система и ако дадена песен не получи средноаритметична оценка от най-малко 8.25, губи правото си да бъде номинирана. В случай, че само една песен получи оценка над минималната, освен нея бива номинирана песента, получила втората най-висока оценка.

През 2011 година Оскар за "Най-добра филмова музика" бе присъден на Трент Резнър и Атикъс Рос за саундтрака към The Social Network, а за "Най-добра песен" – на Ранди Нюман (We Belong Together от Toy Story 3).

Резнър и Рос стоят зад музиката към миналогодишния Girl With the Dragon Tattoo, отново на Дейвид Финчър, който донесе номинация на Рууни Мара за "Най-добро изпълнение в главна женска роля".




Сподели.