Кои са най-популярните eSports игри

Google+ Pinterest LinkedIn +

Електронните спортове стават все по-известни с времето, понеже те дадоха едно ново измерение на компютърните игри. Тази индустрия се разви изключително успешно и предложи на геймърите едно ново изживяване. Електронните спортове позволяват на всеки запален играч в дадена игра да я превърне в своя професия. Всеки може да развие способностите си до такава степен, че да бъде номер 1 в световен мащаб и да печели от това.

Разбира се, има разработени куп електронни игри, но само някои от тях могат да се похвалят с голяма аудитория. Още в зората на електронните спортове в сайтове като Betenemy.com се появиха коментари по въпроса кои са най-добрите игри в е-спортовете. Ще разгледаме кои са те и ще добавим кратка статистика за тях.

 

Необичайните заподозрени в топ 5

Голямата битка за петото място в нашата класация се води между игрите "Starcraft II" и "Overwatch". За първата компютърна игра е известно, че се радва на доста голямо признание. Дори бранд като "Bet365" я беше наредил сред най-предпочитаните игри в своя сайт. Прочетете повече информация за букмейкъра Бет365 в ревюто на Betenemy. Наградните фондове от турнири на "Starcraft II" наброяват сумата от $22 милиона, като е известно, че някои шампионати раздават награди от половин милион. Това е доста, но основната идея с нареждането на "Overwatch" в топ 5 е броят на часовете, в които играта е гледана в "Twitch" − 21 милиона часа. Тази цифра е показателна за интереса към разработката на "Blizzard". Наградните фондове са около $2 милиона, а на година се провеждат около 350 турнира. Играта е изключително популярна и очакванията са в бъдеще успехите ѝ да достигнат нови величини.

Извън топ 3 поставяме играта "Hearthstone". Игрите, при които се събират карти, са доста популярни, но прехвърлянето им в дигиталния свят им даде нова сцена за изява. "Hearthstone" набра сериозна аудитория през последните години, като статистиките сочат, че от 2014 г. до 2017 г. броят на играчите е скочил от 10 на 70 милиона. Играта е безплатна и е базирана на популярната World of Warcraft, което ѝ дава достатъчно сила да се превърне в една от най-предпочитаните игри в световен мащаб. По-рано тази година бяха отчетени близо 8 милиона часа гледания на професионални турнири на играта "Hearthstone".

 

Претендентите на почетната стълбичка

Две игри са с изключително висока популярност в сферата на електронните спортове, но все пак не са на първо място в класацията. На третата позиция поставяме небезизвестната шутър игра "Counter-Strike Global Offensive". По-запознатите може би си спомнят, че първата версия на CS се появи в края на 90-те години на миналия век. От тогава насам играта претърпя няколко промени, а "CS:GO" се превърна в една от най-популярните eSports игри. Със специален материал за турнирите бяха излезли от букмейкъра на Betfair, където описваха как играта завладява все повече хора и ги кара да мислят за нея в професионален план. Показателни са цифрите на уникалните гледания за една от най-интересните битки между отборите на "Virtus Pro" и "Astralis" − 1 милион само за тази среща. "Global Offensive" може да се похвали с най-много турнири и най-голям брой професионални отбори. Наградните фондове често достигат до $1,5 милиона.

Подгласникът в нашето подреждане е играта "Dota 2". В началото "Dota" стартира като модификация на "World of Warcraft", но бързо доби популярност, а разработката "Dota 2" се превърна в най-доходоносния електронен спорт. За това говорят и самите цифри − $86 милиона наградни фондове и топ 55 на най-добрите и известни esports играчи са именно играчи на "Dota 2". Може да разучите кои са те и да следите техните изяви в сайта на "Winbet", където родните букмейкъри показват своите предвиждания за всеки турнир. Играта не е чак толкова популярна сред обикновените играчи, но в професионалния свят е сред най-желаните разработки, в които човек би искал да има много добри умения.

 

И лидер е…

…"League of Legends". Това е разработката, която издигна мултиплейър игрите с арени за битки в едно ново измерение. Играта без проблеми си отчита по повече от 90 милиона часа гледания в платформата на Twitch. И това е само за месец. League of Legends не достига наградните фондове на "Dota 2", но организираните турнири са едни от най-гледаните. Пълната им програма може да следите в онлайн сайта на "Efbet", който набляга на LoL шампионатите. Първенците в големите надпревари на "League of Legends" могат да се поздравят с награди от близо $5 милиона, което е доста по-малко от "Dota 2". Въпреки това обаче аудиторията на играта е много голяма − повече от 100 милиона активни играчи всеки месец. Това е близо 8 пъти повече в сравнение с подгласника в нашата класация. Спортните анализатори от Betenemy отчетоха една интересна статистика, която гласи, че Световният шампионат на LoL през 2016 г. е гледан от близо 60 милиона души, което е повече от финалите на NBA през същата година. Всички тези цифри говорят достатъчно за размерите на играта.

Както сами може да се убедите, електронните спортове се радват на доста засилен интерес. Чрез превръщането на е-спортовете в професионална сфера се увеличиха и феновете към всяка една игра. За тях вече не е мираж да превърнат страстта си в начин на живот и печелене. Изброените компютърни игри са само малка част от целия свят на електронните спортове. В него са още "Halo", "Call of Duty", "World of Tanks", "FIFA" и много други. Всеки месец се провеждат редица турнири към всяка игра, а желаещите да се включат и да покажат способностите си се увеличават. Докъде ще стигне тази индустрия, само времето ще ни покаже.

Сподели.