Китай превзема (и) гейм индустрията

Pinterest LinkedIn +

В началото на 2011 г. американската инвестиционна банка Digi-Capital, профилирана във финансирането на компании за производство на дигитални технологии и видео игри, прогнозира, че до 2014 г. Китай ще отнеме лидерството на Северна Америка на световния гейм пазар, както и че приходите от онлайн и мобилни игри ще увеличат дела си от 1/3 на 1/2 до $44 млрд.

Току-що оповестените данни за постъпленията в китайската гейм индустрия през 2011 г. на фирмата за пазарни анализи Pearl Research идват в потвърждение на тези прогнози.

Според тях приходите от онлайн игри, генерирани от китайските потребители, в това число абонаменти и продажби на MMO заглавия, неангажиращи, социални и уеб игри, са нараснали с цели 32% спрямо 2010 г. до $6.6 млрд. $5.3 млрд. от тях са дошли от водещите производители и издатели на игри в Китай, а именно Tencent, Netease, Shanda Games, Changyou и Perfect World.

Най-голямата от тези компании – Tencent, отчете 20 млн. симултанни онлайн сесии още в началото на 2011 г., а според главният мениджър на Digi-Capital, Тим Меръл, пазарният капацитет на Tencent е по-голям от тези на Activision Blizzard, Electronic Arts,  GamesStop, Take2, THQ, Atari, Game Group и Ubisoft, взети заедно.

Pearl Research също дават прогнози за развитието на китайската гейм индустрия в следващите две години и по-конкретно на онлайн сегмента, очаквайки приходите от него да достигнат $9.2 млрд. до 2014 г.

Сподели.