IGF 2012 – победителите

Pinterest LinkedIn +

Паралелно с церемонията по връчването на Game Developers Choice Awards за 2012 г., в рамките на тазгодишното издание на Game Developers Conference в Сан Франциско бяха раздадени и Independent Games Festival Awards – наградите на Фестивала за независими игри, чийто общ награден фонд възлиза на около $60 000, половината от които са предназначени за победителя в Grand Prize категорията.

Тази година голямата награда на IGF, кръстена на името на Seumas McNally, отиде при все още неиздадения платформен пъзел Fez на канадското независимо студио Polytron, чийто екип се състои всичко на всичко от двама служители, съгласно информацията в официалния му сайт.

В поддиректорията на Fez в същия се посочва, че ще бъде издаден в Xbox Live Arcade през първото тримесечие на 2012 г. или с други думи до края на този месец, без обаче да е фиксирана конкретна дата. Fez спечели наградата на IGF в категорията за визуални изкуства преди четири години, а миналата година се сдоби с още четири отличия –от Penny Arcade Expo, Fantastic Arcade и Indiecade.

Тази година играта на Polytron бе номинирана в още една категория на IGFА - тази за технически достижения, където загуби от Antichamber на Demruth, а освен нея за Seumas McNally Grand Prize бяха номинирани Dear Esther, Frozen Synapse, Johann Sebastian Joust и Spelunky.

Последната спечели статуетката за Най-добър дизайн, Dear Esther – тази за визуални изкуства, а Frozen Synapse – Наградата на публиката, определена чрез вот в сайта на IGN.

Жури, различно от това на IGF, в чийто състав влизат няколкостотин души, определи и носителят на специалната XBLA Prize - Super T.I.M.E. Force, чиито създатели - Capybara Games, не получиха чек за $3000 като победителите в останалите категории, а договор с Microsoft за издаването на играта в XBLA.

Приз и чек за $3000 получи и iOS пъзелът Beat Sneak Bandit на Simogo, ставайки Най-добра мобилна игра на IGF 2012, а с единствената наградата в размер на $5000 - Nuovo Award, се сдоби Storyteller на аржентинския дизайнер Daniel Benmergui, чието портфолио включва изключително арт игри като Today I Die (носител на Nuovo Award за 2010 г.) и I Wish I Were the Moon.


Сподели.