DarkSpore

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Екшън ролева игра Година: 11.02.2011 Разработва: Maxis Software Издава: Electronic Arts Платформа: PC

Какво не й беше наред на Spore? Аз ще ви кажа какво - тоновете очарователно оригинални хрумвания, истинската експлозия на новаторски, граничещи с гениалното идеи, но... с удивително куха сърцевина.

Да, това беше игра, която безспорно промени представите ни за това как всъщност трябва и могат да изглеждат електронните забавления в новата епоха на почти необятни технологични лимити. За съжаление, Spore беше и заглавие, което подобно на парче пластелин беше адски забавно първите 30 минути, умерено интересно през следващите два часа и захвърлeно непотребно в ъгъла след половин ден употреба. Така де, колко таралежи с крака на щраус и шии на жираф може да направи човек преди това да му омръзне до смърт? 

В крайна сметка, като форма на неангажиращо забавление Spore си я биваше и то доста - особено най-съществената й ключова част (сочена от много нейни фенове за ядрото, солта и пипера на играта), а именно т. нар. Creature Editor. С негова помощ играчите можеха да развихрят на воля креативното си въображение и да създадат невероятни създания, с които да населят завоюваните от тях светове. 

Всъщност този уникален редактор беше толкова пристрастяващо добър, толкова увлекателен сам по себе си, че много от почитателите на Spore прекарваха в него многократно повече часове отколкото в игра на солова кампания или в мултиплейър. Явно този факт е привлякъл в достатъчна степен вниманието на Maxis и точно върху това студиото е построило продължението (но не точно) на култовата Spore. Моля, запознайте се с Dark Spore. 

За всеки играл оригинала веднага ще стане ясно, че тук не става дума точно за Spore 2, а за съвършено различно заглавие, заимствало много от нейните идеи, но предлагащо съвършено различно преживяване. Създателите й определят Dark Spore като "екшън ролева игра" (т.е. мислете за Diablo и подобните му), но в действителност жанровата принадлежност тук е плод на уникално съчетание от много и различни гейм подходи и концепции.

Както вече споменах, акцентът върху Creature Editor-а е доста солиден, но нещата които ще можете да правите в него (и с него) вече са в много по-тясна връзка със същността на самата игра. 

Соловата кампания е посветена на Crogenitors - свръхразвита извънземна раса, чието основно занятие (оказва се) е манипулирането на ДНК. Но както често става, който си играе с огъня, рано или късно се изгаря. Създадена като юбер ДНК молекула (E-DNA) излиза от контрол и се трансформира в бързо мутиращ вирус, който заплашва да погълне всяка планета от познатата на Crogenitors галактика. Да се изправят срещу заплахата са призвани група герои, притежаващи уникални способности и черпещи силите си от E-DNA щамовете. 

От по-практическа гледна точка, Dark Spore ще се играе точно като Diablo - с много кликане на мишката, сражения с орди мутирали врагове, от които героите (разделени в три достъпни за игра класа) ще могат да се снабдяват с плячка (различни "артефакти" за подобряване на способностите им) и E-DNA (един вид "валута", с която ще се купуват подобренията).

Самото "усъвършенстване" на героите ще се извършва в среда на Creature Editor-а, но това няма да е единственото му предназначение. Авторите обещават серия конкурси, които ще се провеждат на различни интервали от време, след като заглавието се появи на пазара. В тях всеки фен на Dark Spore ще може да създаде свое собствено създание (или създания), а най-добрите от тях ще бъдат интегрирани в играта. 

Това е само една от идеите на Maxis за създаване на безкрайно разнообразие от възможни гейм сценарии за Dark Spore. Друго тяхно намерение е вмъкването на нещо като изкуствен интелект (подобен на A.I. Director-а от Left4Dead), който непрестанно ще следи за предпочитания от вас игрален стил, как се справяте с различните препятствия и поставените задачи, какви са резултатите ви. В зависимост от това Dark Spore ще се променя непрестанно пред очите ви - ако например играта "усети", че се затруднявате с някоя мисия тя тихо мълком ще понижи за кратко нивото на сложност докато я преминете. 

В заключение - не случайно привличам вниманието ви към точно това заглавие. То има лошия (в известна степен) късмет да се появи на пазара заедно с мега проекти като Crysis 2, Bulletstorm, Dead Space 2 и Killzone 3, които без съмнение ще привлекат огромна част от световната маса геймъри. Все пак в бурята от предстоящи игрални супер хитове не пропускайте да отделите малко време и за Dark Spore, която въпреки по-скромните си мащаби, може би ще ви предложи нещо, което изброените преди малко няма да предоставят в чак толкова изобилни количества, а именно - оригиналност. 


Сподели.