Арктически студ скова и американския боксофис с The Grey

Pinterest LinkedIn +

Със сравнително ниската за лидерската позиция сума от $20 млн., която обаче надмина очакванията на дистрибуторите Open Road Films, заплатили за разпространението й $5 млн., драмата The Grey с Лиъм Нийсън в ролята на оцелял от самолетна катастрофа мъж, който поема на спасителна мисия сред пустошта на Аляска като лидер на останалите живи пасажери, борейки се със студа и глутниците свирепи вълци, покори последното за януари издание на северноамериканския кино боксофис.

Заснет с бюджет от $34 млн. от режисьора Джо Карнахан (The A-Team, Smokin' Aces), The Grey е инкасирал средно по $6279 от 3185-те кино театъра, в които е можел да бъде видян през първия си уикенд на голям екран, и се радва на предимно положителна критика с Metascore 63/100.

Генерирайки много над прогнозираните $12 млн., лентата отне лидерството на свръхестествения екшън трилър Underworld: Awakening, чиито приходи през последните три дни на изминалата седмица възлизат на $12.5 млн.

По-малко от един милион не е достигнал на новата комедия с Катрин Хейгъл, One for the Money, за да дебютира пред Awakening, като и този филм надхвърли прогнозите на своя дистрибутор - Lions Gate Entertainment, за боксофис под $10 млн. Базирана на бестселъра на Джанет Еванович, лентата проследява опитите на главната героиня - безработната и крайно незадоволена финансово Стефани Плъм (Хейгъл), да се измъкне от дъното като стане ловец на глави, работейки за братовчед си Вини.

Това, което най-малко очаква, е че нейна "жертва" ще се окаже мъж, в когото е била влюбена (и по-точно прелъстена и изоставена). Зрителите, предпочели да гледат екранизацията на One for the Money, са оценили видяното с "B-", по данни на CinemaScore, докато присъдата на критиката е дори още по-тежка - 20/100 MetaScore от Metacritic.

Въпреки че MetaScore рейтингът му е два пъти по-висок, а прогнозите на Summit Entertainment (Twilight Saga) бяха по-оптимистични, новоиздаденият криминален трилър с участието на Сам Уортингтън (Avatar, The Last Night), Man on a Ledge, дебютира две позиции по-надолу, инкасирайки $8.3 млн.

С $10.4 млн. от продадени билети на предната, четвърта позиция, се намира военната драма Red Tails за пилот на боен самолет от Втората световна война, а на шесто място е поставена издадената преди цели шест седмици драма Extremely Loud & Incredibly Close, която получи две номинации за Оскар.

Получавайки 11 такива, с което оглави списъка с претендентите за наградите на Филмовата академия, издаденият преди цели 11 седмици Hugo на Мартин Скорсезе също е привлякъл над два пъти по-многобройна аудитория спрямо предходната седмица, инкасирайки $2.3 млн. от продадени билети.

Въпреки че бе пренебрегнат от гилдиите на режисьорите и актьорите, The Descendents на Джордж Клуни също извлече дивиденти от номинациите си за Оскар, отбелязвайки ръст от 176% в приходите си през изминалия уикенд. Нещо повече – сумата от $6.6 млн. върна комедийната драма на Алекзандър Пайн в топ 10 на американския боксофис, пред 3D римейка на анимацията Beauty and the Beast и най-новия филм на Стивън Содърбъг, Haywire.

Последното, десето заглавие от актуалното издание на класацията, е криминалният екшън Contraband с Марк Уолбърг, който дебютира под No.1 преди 3 седмици.


Сподели.