Wanted: Weapons of Fate

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Third Person Action
Година: 2009
Произв./Изд: Warner Bros Interactive/GRIN
Платформа: PS3 | X360 | PC

За играта:

Wanted: Weapons of Fate е директното игрално продължение на едноименния филм (разпространяван у нас като Неуловим), така че се приготви, ако не си го гледал, да не схванеш нищичко. Радостта за феновете е допълнително подсилена от няколко свежи намигвания към комиксите Wanted, върху които всъщност е базирана лентата на руския режисьор Тимур Бекмамбетов.

Действието започва едва няколко часа след финалната касапница от филма. Уесли Гибсън започва да се чувства все по-уютно в ролята си на елитен убиец, а от мухлявото му канцеларско минало не е останал и помен. Момчето първо стреля, а после задава въпроси и псува с такова настървение, все едно в съвсем близко бъдеще мръсните думички ще бъдат забранени със закон. Историята се завърта около раждането на Уесли и разказва какво се е случило между баща му (познатия и от филма Крос) и майка му, както и защо въпросните са били преследвани от френското Братство, което в момента е по петите и на Гибсън Младши.

Графика и звук:

Weapons of Fate изглежда много добре, с качествени текстури, страхотни модели на персонажите и великолепно анимирани движения. Най-голямото бинго обаче удря звуковото оформление. Саундтракът е базиран в основата си на филмовата музика, писана от големия композитор Дани Елфман и е почти безупречен, а ремиксът на The Little Things на Unkle, който ще чуеш по време на финалните надписи направо смазва.

Зад микрофоните е застанал доста приличен холивудски каст: Терънс Стамп и Торънс Кретшман повтарят ролите си от филма, а в ролята на основния злодей влиза винаги големия Питър Стормеър.

Джеймс Макавой не се е завърнал, за да озвучи ролята на Уесли (въпреки че дигиталният герой носи неговото лице, както може да се очаква), но заместникът му се справя повече от добре и ръси наистина свежи простотии през повечето време.

Геймплей:

Wanted: Weapons of Fate е класически екшън от трето лице, базиран основно върху модерната в последно време игрална механика, наложена от Gears of War, с прикриване зад всичко подходящо за целта и стрелба от там. Трябва да се отбележи, че прехвърлянето от прикритие към прикритие е реализирано изключително удачно, а благодарение на едни услужливи интерфейсни индикатори винаги ще знаеш кое е най-близкото укритие, зад което можеш да се метнеш, оставайки изложен на вражеския огън за минимално кратко време.

Очаквано, предвид филма, героят ти разполага с умението да изпраща куршуми по произволна парабола (става чрез задържане на определения за целта бутон, последвано от избиране на кривата, по която да стреляш, за да цъфнеш нищо неподозиращия, скрит враг между очите) и свръх бързи рефлекси, реализирани в макс пейнов булет тайм ефект, който обаче работи единствено докато притичваш от прикритие към прикритие и не може да бъде използван свободно в хода на играта.

Плюсове:

  • Играта остава до край вярна на визуалната стилистика от филмите и комиксите. С други думи – феновете ще бъдат щастливи.
  • Великолепен звук!
  • Играта заслужава до край рейтинга си "неподходяща за лица под 18 години" – насилието и псувните направо насилват рамките на добрия вкус, но точно в рамките на Wanted вселената – това радва доста.
  • Изпращането на куршумите по параболична крива е реализирано добре и наистина разчупва геймплея.


Минуси:
 

  • Възмутително кратка! Може да се мине за около пет часа.
  • Степента на трудност е доста ниска, но – разочароващо – възможността да се пуснеш на "хард" се отключва едва след първото превъртане, а Wanted: Weapons of Fate не е точно заглавието, предполагащо към преиграване.
  • Изненадващо тъмна! В голяма част от времето няма да виждаш какво точно става. Това дизайнерско решение е абсолютно необяснимо – Wanted не е сървайвъл хорър, за бога!
  • Историята е прекалено глуповата.
  • Потенциалът на филма и комиксите не е използван до край. Weapons of Fate е по-скоро сбор от познати геймплейни компоненти, отколкото нещо наистина ново.

Геймплей трейлър: 

Сподели.