Vanquish

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Third Person Action Година: 2010 Произв/Изд: PlatinumGames/SEGA Платформа: PS3 | X360

За играта:

 

В случай, че името на Шинджи Миками не ти говори нищо, веднага подсказваме - става дума за гениалния създател на Resident Evil серията, чиято четвърта част все още се счита за един от най-добрите екшън-адвенчъри изобщо. С новото си творение Vanquish японецът си поставя "скромната" задача да предефинира начина, по който възприемаме шуутърите. И се справя, ти остави другото.

 


 

Играта залага на очарователно дебилен би-мууви сюжет в стилистиката на Capcom от златните им години (които приключиха някъде около споменатия Resident Evil 4 и момента, когато Миками напусна компанията). На теб се пада ролята на ултимативния войник, пристрастен пушач и неустоим позьор Сам Гидиън. След като крайните руски националисти от Ордена на Руската Звезда нападат САЩ и на практика заличават Сан Франциско от лицето на Земята, на нашето момче се пада нелеката задача да нарита задниците на братушките и механизираните им армии. 



 

Визия и звук:

 

Като техническа реализация Vanquish смазва. Що се отнася до мащаб и динамика на действието, и непоклатими кадри в секунда, той успява да засенчи дори екшън хита на годината Halo: Reach, а за по-голям комплимент от това лично ние не се сещаме.

 


 

Звукът също е на върхово ниво - от плътния тътен на стрелбата и експлозиите, през надъхващия електронен саундтрак чак до кретенските диалози. Стига да схванеш шегата и да се наслаждаваш на непрекъснато преиграващите озвучители на персонажите, наместо да търсиш драматизъм или  не дай си Боже дълбок смисъл в това, което говорят. Ако искаш филмов пример, мисли за преднамерена и забавна позьорщина в стилистиката на "Мачете" или "Бибрутално" и няма да

сбъркаш. 

 

 

Геймплей:

 

Помисли си за всичко, което харесваш в екшън игрите и след това си го представи вкарано на едно място и работещо в съвършена симбиоза - от стратегическите прикривания на Gears of War, през забавянето на времето от Max Payne или F.E.A.R. до лудата динамика, мащаба и разиграващите се винаги по различен начин сблъсъци от Halo. На практика Vanquish просто взима всичко най-добро от жанра и го кара да работи още по-добре. Няма нито секунда скука и нито миг покой.




Единствената ни потенциална забележка е свързана с краткостта на играта (около осем часа) и липсата на мултиплеър. Сега обаче си спомни онова за
"разиграващите се винаги по различен начин сблъсъци", добави предизвикателната трудност, която изисква от теб да бъдеш наистина добър, за да се бориш за върхов резултат и приеми на доверие, че Vanquish е игра, която можеш да преиграваш винаги, когато почувстваш нуждата от малко див екшън.



 

Заключението е просто: Vanquish е може би най-добрият шуутър на 2010 година и игра, която поне за известно време ще бъде новото мерило в жанра. Така че, ако си зажаднял за малко неистов адреналинов прилив с виртуална пушка в ръце, тичай към най-близкия магазин и купувай без колебание.

 

 

 

Плюсове:

- Няма такъв екшън. Точка. Пардон, удивителна!

- Страхотна техническа реализация и непоклатими кадри в секунда, което е изключително важно за игра с толкова забързано действие.

- Кретенска, в най-добрия смисъл на думата, история.

 

Минуси:

- Кратка солова кампания и липса на мултиплеър.

 

 

Сподели.