P!nk с първи No.1 в Billboard 200 в кариерата си, Lil Wayne разби рекорд на Елвис

Pinterest LinkedIn +

Дванадесет години след дебюта си в Billboard 200 с Can't Take Me Home, P!nk успя да покори за първи път в кариерата си американския чарт за албуми с шестия си дългосвирещ студиен проект - The Truth About Love. По данни на Nielsen SoundScan сетът е изкупен в 280 000 копия през първата седмица след премиерата си на музикалния пазар, ставайки третият най-бързо продаван албум в САЩ за 2012 г. (след Believe на Джъстин Бийбър с 374 000 продадени копия и MDNA на Madonna – 359 000).

Изминалата седмица е най-успешна за P!nk и по брой продадени копия – до появата на The Truth... личният й рекорд бе активът на M!ssundaztood, чиято премиерна седмица приключи с 222 000 изкупени копия.

Анализаторите очакваха горе-долу толкова да генерира и новият й албум, произвел хита Blow Me (One Last Kiss), който на свой ред се изкачи до първото място в Pop Songs (третият пореден сингъл на P!nk, оглавил тази класация, известна още като Mainstream Top 40).

Дори да не бе надскочил толкова осезаемо прогнозите, The Truth... пак щеше да бие по продажби Cruel Summer – втория най-високо поставен нов рилийз. Компилацията на Kanye West, включваща колаборации с артисти на неговия лейбъл GOOD Music, стартира с 205 000 изкупени копия, които бяха повече от достатъчни, за да й осигурят първото място в R&B/Hip-Hop Albums чарта.

Новоиздаден албум заема и третата позиция в настоящото издание на Billboard 200, а именно оглавилият британския чарт Battle Born на The Killers. Проектът се явява наследник на издадения през 2008 г. Day & Age, който дебютира под No.6 в Billboard 200, но генерира много по-големи продажби (193 000 срещу 113 000 копия за новия албум).

Away From the World на Dave Matthews Band и Tornado на Little Big Town допълват челната петица, търпейки над 50-процентов спад в търсенето, а първите две позиции от втората половина на топ 10 са заети от още две нови заглавия.

По-успешното от тях е дебютният студиен албум на Карли Рей Джепсън, чийто хит Call Me Maybe стана вторият най-продаван сингъл от началото на 2012 г. (след Somebody That I Used to Know на Gotye, който има аванс от около 700 000 копия).

На седма позиция дебютира банда, която никога не е влизала в Hot 100, а именно Grizzly Bear, чийто нов албум, Shields, стартира с 39 000 продадени копия. Tempest на Боб Дилън, The Carpenter на The Avett Brothers и новоиздаденият The Sound of the Life of the Mind на Ben Folds Five допълват топ 10 на Billboard 200.

Тъй като няма нов лидер (за втора поредна седмица Hot 100 се оглавява от Maroon 5 с One More Night), може би най-значимото събитие, имащо отношение към официалната класация на Billboard за сингли, е представянето на новоиздадената колаборация на Game и Lil Wayne.

И ако 82-та позиция, на която Celebration дебютира, сама по себе си не впечатлява, то фактът, че именно с това парче Lil Wayne разби (в деня на 30-тия си рожден ден) рекорд не на кого да е, а на Елвис Пресли, определено заслужава да му бъде обърнато внимание.

Става дума за броя на синглите на Краля на рокендрола, регистрирани в Hot 100 – 108 (!), който бе ненадминат само допреди една седмица. След като успя да го изравни, най-вече благодарение на десетките чужди проекти, в които участва като гост артист, току-що навършилият 30 години рапър стана първият солов артист, кредитиран в 109 Hot 100 сингъла. (От тях само 39%, или 42 песни, са негови солови хитове – всички останали са колаборации с други артисти.)

Трябва да спомене, че Пресли има 31 парчета, в това число хитовете Heartbreak Hotel, Don't Be Cruel и Hound Dog, издадени преди първото издание на Hot 100. Това донякъде обяснява как Lil Wayne успя да направи за 13 години онова, което Кралят на рокендрола постигна (посмъртно) за 45.

Сподели.