Какво получи NVIDIA с покупката на Ageia?

Pinterest LinkedIn +

На 5 февруари 2008 г. лидерът в производството на GPU чипове – NVIDIA, закупи Ageia, компания специализирала се в разработката на геймърски видео карти.

Вече се появяват първите индикации, че това е поредната стъпка на NVIDIA към постигането на пълен монопол над пазара.

Ageia са създателите на PhysX - софтуерна и PCIe хардуерна система за точно пресъздаване на реалистични ефекти в игрите, които я поддържат. Интегрираният в енджина на произволна игра PhysX следи поведението на различните обекти в игрите да отговарят на физическите закони в зависимост от тяхната големина, маса и материал, от който са изработени.

Според слуховете, NVIDIA са се бръкнали с 50 милиона, за да закупят Ageia, като все още компанията не е оповестила точната сума.


Няма ограничение за възможностите на PhysX.

В момента има подобен набор от софтуерни инструкции - енджина Havok, но за разлика от PhysX на Ageia той използва останалите ресурси на компютъра, което води до по-ниска производителност.

Ако NVIDIA интегрират PhysX в следващото си поколение видео карти, това ще нанесе съкрушителен удар срещу прекия им конкурент ATI, тъй като чиповете GeForce ще станат в пъти по-притегателни, предлагайки "All-in-one" решение за геймърите.

Сблъсъкът се пренася на още по-високо ниво, ако се вземе предвид това, че NVIDIA малко или много е под крилото на гиганта в производството на процесори Intel, а AMD закупи ATI миналата година.

В момента AMD губи своите позиции, a евентуален спад в продажбата на ATI видео карти, ще доведе до фалит и монополизиране на пазара за чипове от страна на Intel и NVIDIA.
Сподели.