Bethesda Team: "Наркотикът Morphine внесе известен смут във 'Fallout 3"

Pinterest LinkedIn +

Дни преди премиерата на дългоочакваното продължение за една от най-обичаните поредици в историята на гейм индустрията - "Fallout 3", разработчиците от американската компания Bethesda са развълнувани и очакват четиригодишния им труд да бъде оценен подобаващо.

Специално за почитателите на гейминга, сайтът 3dzone.bg взе интервю с екипа, разработил софтуера, за да научи повече за третата част на играта и какво да очакваме след нея.

.: Каква е целевата аудитория на "Fallout 3"? Главно феновете на поредицата или новите играчи?

Bethesda Team: И двата типа. Искахме да направим игра, която да се приема от феновете като същинското продължение на оригинала. Но и също да бъде забавна на хората, които никога не са играли "Fallout" поредицата. Точно по същия начин сме действали с "The Elder Scrolls", защото когато създаваш нещо, което е забавно и в тон с поредицата, то може да се възприема еднакво добре и от феновете, и от новите играчи.

 


.: Всички знаем, че феновете на "Fallout" обичат свободата на действие и че в предишните игри сюжетът се е разкривал посредством случайни разговори, неща, които събираш, нещо, което можеш да прочетеш и т.н. В тази връзка, какво можем да очакваме от новата част на поредицата по отношение на разкриването и развитието на фабулата?

BT: По същество, "Fallout 3" е игра за теб като главен герой и затова как ти самият искаш да играеш и да се развиваш. Така че, в случая наистина става въпрос за това как играчът разказва собствената си история. Можете да насочите вниманието си върху основната сюжетна линия, можете да преминете през купища странични куестове, можете да ходите и да правите каквото си пожелаете и да бъдете човека, който искате. И естествено, в хода на действието, ще откривате разнообразни забавни елементи, интересен диалог, ще намирате бележки и други парченца, които разказват нечия история.

.: Трябва ли да очакваме някои ключови моменти от фабулата задължително да бъдат изиграни?

BT: В случая не става въпрос за главна сюжетна линия, която непременно трябва да се следва. В началото на играта буквално израствате в подземно убежище (Vault 101), заедно с баща си. Но един ден се събуждате и се оказва, че той е избягал. Каква е била причината да ви изостави и защо е избягал от убежището, което никой никога не е напускал? С този въпрос излизате на повърхността и оттам нататък всичко е във ваши ръце.

 


.: Какво можем да очакваме като DLC (downloadable content)? Ще бъде ли платен? Ще има ли нещо безплатно?

BT: Може да очаквате DLC за Xbox 360 и Windows. Все още не знаем какво точно ще представлява или кога ще се появи, но със сигурност ще наподобява "Knights of the Nine" (по отношение на размера) за "Oblivion"... нещо, което добавя повече куестове, предмети и т.н.

.: "Fallout 3" е първият голям продукт на Bethesda в сферата на научната фантастика, така че феновете имат известни резерви в това отношение. Кои са игрите, от които черпихте вдъхновение и има ли заглавия, които сте използвали като отправна точка за даден елемент във Вашата игра?

BT: Вдъхновение черпихме предимно от оригиналните "Fallout" игри, тъй като това е поредицата, която се опитваме да продължим. Но, очевидно, сме повлияни и от много други фактори, в крайна сметка играем и други игри. Същевременно разчитахме и на опита си, натрупан с "Oblivion", по отношение на това как играчите приемат подобни гигантски светове, какво ги привлича към тях, респективно какво ги отблъсква и ги кара да излязат от играта. Погълнахме и всичко, свързано с постапокалиптичната тематика... книги, филми, телевизия и прочее.



.: Австралия показа своето негативно отношение към играта (първо заявиха, че са твърдо против употребата на наркотични вещества в игрите и няма да позволят разпространението на подобни продукти, но след това, тамошната организация за класифициране OFLC, даде възрастов рейтинг "MA 15+", който е еквивалент на европейския "18+" и американския "М"). Как смятате да разрешите този проблем? Ще използвате ли някакъв вид цензура за определени елементи от играта?

BT: В интерес на истината, това с Австралия беше незначителен проблем. Всичко дойде от това, че във "Fallout 3" имаше наркотик, наречен Morphine и това внесе определен смут. В предишните серии на поредицата са се използвали някакви несъществуващи наименования за наркотиците (например Jet, Psycho). А това, което ние направихме - сменихме името и сега всичко е наред.

.: Очевидно е, че светът на "Fallout 3" е гигантски (също както при всички игри на Bethesda). Но, всъщност, доколко е голям?

BT: О, много! Може би е два пъти по-голям от размера, който възнамерявахме да направим в началото на разработката. Със сигурност Ви очакват поне 100 часа чисто геймплей време. Става въпрос за много неща, които могат да се видят и направят.

 

.: Нека обсъдим баланса между ролевите елементи и екшъна. Изглежда, че RPG-то до известна степен е хардкор ориентирано, но от друга страна екшънът наподобява FPS игра. Това нарочно ли е?

BT: Нашето желание е потребителите да имат свободата сами да избират как да играят. Ако искат "Fallout 3" като екшън от първо лице с дълга сюжетна линия, то така да бъде. Ако искат, могат да се заровят във възможностите на ролевата система и да се отдадат на статистиките и цифрите, според които да направят най-коравия персонаж; да изследват възможностите на системата за водене на диалог; да се фокусират върху разнообразните неща, които могат да се събират и сглобяват, то добре, така да бъде. Не мислим, че е правилно да казваме на играча как трябва да играе. Предпочитаме да дадем свобода на всеки да избира какво, кога и как да прави.



.: Можем ли да очакваме някакви по-съществени разлики между конзолните версии?

BT: Не, играта е една и съща и за трите платформи. Но все пак, предупреждаваме, че РС производителността зависи от хардуерната конфигурация. Колкото по-добри са характеристиките на компютъра Ви, толкова по-добре ще изглежда играта.

.: Ще има ли бонуси или ексклузивно съдържание за някоя от трите платформи (PC, Xbox 360 и PlayStation 3)?

BT: Да, можете да очаквате ексклузивно DLC за Xbox 360 и Windows.

.: На 28-ми октомври 2008 г. е премиерата на "Fallout 3". Има ли шанс да отложите тази дата, както например се случи, в последния момент, с "LittleBigPlanet"?

BT: Няма такъв шанс, всичко е готово. Датите са, както следва – 28-ми за Северна Америка, 30-ти за Европа и 31-ви за Великобритания.

Пълният текст на интервюто може да прочетете в 3dzone.bg

Сподели.