"Владетелят на боксофиса" Роланд Емерих или как успешно да видите сметката на човечеството!

Pinterest LinkedIn +

Този път Роланд Емерих успя. Унищожи света и попиля боксофиса... за пореден път.

Невзрачният германец неслучайно е наричан от мнозина "владетелят на блокбъстъра".

Библейската тема за унищожението на света му е позната до болка и всеки негов опит да я пресъздаде е повече от успешен.

И ако в първите си два унищожителни (буквално) хита "Денят на независимостта" (Independence Day) от 1996 година и "След утрешния ден" (The Day After Tomorrow) от 2004-та все се намираше някой, който да предотврати края на човечеството, в "2012" тази задача се оказа непосилна за Джон Кюсак и Аманда Пийт, предпочели да спасяват собствените си кожи.

Много преди последния филм на Емерих, темата за катастрофата е по вкуса на масовия зрител, също като купата пуканки, докато земята се срутва пред теб.

Той обаче отвори нова страница в нея с "Денят на независимостта". Солидните специални ефекти превърнаха лентата в един от най-касовите филми въобще в историята на киното, спечелвайки над 800 милиона долара.

Добър ход се оказа и премиерата на филма да е точно на Деня на независимостта на САЩ - 4 юли, когато хиляди американци безразсъдно си купиха билетчета, за да преживеят фантазията как милиони техни съграждани загиват, безжалостно унищожавани от пришълците от Космоса.

През 2004 година Емерих отново заложи на Апокалипсиса.

Този път обаче фантазията му предаде човечеството на разрушителните сили на природата. И те не бяха по-милостиви от тези на космоса...

Първоначално режисьорът се колебае при създаването на филма, тъй като смята, че представянето на твърде разрушителни сцени на американските градове ще бъде възприето негативно в САЩ след събитията от 11 септември.

За пореден път обаче американците проявяват солидна доза непукизъм и весело похрупкват пуканки на фона на екологичната катастрофа. Тя, между другото е пресъздадена особено реалистично и това коства на Емерих много средства.

След това обаче се отплаща - само в премиерния си уикенд филмът носи на създателите си сумата от 69 милиона долара. По-късно тя нараства до 187 милиона само в САЩ, а от другите световни екрани отделно идват приходи в размер на близо 550 милиона долара.

Жълти стотинки за Холивуд, който през 2009-а реши, че е време светът да срещне своя край отново.

Логично избраният разрушител е точно Роланд Емерих, в чиито ръце кацна колосалната сума от 260 милиона долара бюджет и ясна мисия: "Счупи рекордите"!

И германецът си свърши работата по най-добрия начин, влагайки парите в изцяло новаторски спец ефекти, за да създаде може би най-голямото зрелище в света на киното досега (или поне докато излезе Avatar на Джеймс Камерън).

Този път обаче Емерих излезе достатъчно предвидлив да не залага на Том Круз, Уил Смит или Брус Уилис, които имат заложен инстинкт да спасяват всичко живо, а избра далеч по-непопулярния Джон Кюсак, за да е сигурен, че няма да отвлича вниманието от мащабните сцени с егоистични опити да се прави на герой.

Краят на света е представен по най-зрелищния възможен начин с поредица от вулкани, цунамита, падащи небостъргачи и срутени паметници на културата по цялата Земя.

Третият път опит за унищожението се оказа за щастие - от една страна мисията бе успешна, а от друга - приходите в боксофиса - огромни.

Седмица след премиерата си филмът е спечелил близо 110 милиона долара в САЩ, а тепърва ще се изчисляват и постъпленията от световните екрани.


Апокалипсисът да започне... сега!

При всички положения ако все още не сте гледали "2012", направете го на кино.

Роланд Емерих може да е скучен у дома (не сме питали жена му, говорим за филмите), но определено е впечатляващ на голям екран.

В края на краищата, говорим именно за "владетеля на боксофиса", ясно е защо...

Фантазията на Емерих (или Апокалипсис) в снимки  >>

Ревю на 2012 >>

Сподели.