Starcraft 2 Preview

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Стратегия
Година: 2008
Производител: Blizzard Entertainment
Предварителен поглед

Легендата се завръща

Досега никога не сме правили предварителни погледи към игри в Avtora. Винаги сме се придържали към ревюта на вече излезли заглавия, но в случая мисля, че можем да направим изключение. Защото не става дума за просто поредната игра, а за Играта. Ако сте член на онова малцинство, което никога през живота си не е пипвало Starcraft, то повярвайте ми - все още не е късно.

Бомбата бе пусната

От близо месец се знае, че Blizzard работят по нов проект. Въпреки че първоначалната информация беше доста оскъдна, започнаха спекулации, че той ще е именно във вселената на Starcraft. Независимо, че все още не беше ясно дали ще бъде стратегия или поредното MMORPG. Късно вечерта на 18 май слуховете бяха погребани и Starcraft 2 бе обявен. Оказа се, че Blizzard са уникално добри в пазенето на тайна - по играта се работи вече от около 2 години и разработката й е в доста напреднал стадий. Затова ето ги фактите, известни до момента:

Сюжетът на играта ще продължи няколко години след събитията в Brood War. Още не е ясно точно в каква посока ще се развие историята, но в два от Art кадрите, показани на официалния трейлър, ясно се виждат един позастарял Джим Рейнър и една много по-секси Сара Керигън. Истинските фенове си спомнят връзката между двамата земляни преди Сара да бъде отвлечена от зергите и превърната в Кралицата на остриетата (Queen of blades). Бяха отхвърлени слуховете, че ще има четвърта игрова раса - митичните Xel Naga, създатели на зергите и протосите. Така че екшънът ще се върти около старите три. А тях всички много добре познаваме - корумпираните земляни, изгонените от света си протоси и рояка на зергите.

Иновациите

Доста интересно е как са се развили и трите раси. Blizzard разполагат с правилната рецепта за успешна стратегия и би било глупаво да се опитват да предложат нещо прекалено ново в концептуален план (спомнете си какво стана с Heroes 4). Ще се заложи на изпитания бърз и компетативен геймплей, а старите единици са заменени с ъпгрейднати версии. Естествено добавени са и нови гадове. Например Zealot-ите на протосите имат възможността да се изстрелят няколко метра в посока на врага за светкавична атака. Технологията за производството на кибернетичните Dragoon-и е изгубена, а  останалите са ъпгрейднати до Immortal-и като използват шасито на стандартен Dragoon, но фотонното оръдие на гърба му е заменена с кула с две оръдия, а щитовете му са подобрени, за да може да устоява на стрелбата на тежки оръжия (Siefe Tank-овете на земляните). Морските пехотинци на земляните пък имат възможността да правят кратки скокове, пресичайки всякакви терени.

Бяха показани и двете ултимативни единици на протосите - огромен трикрак робот, подозрително приличащ на Scrin Tripod-ите от Command and Conquer: Tiberium Wars (тепърва съм сигурен, че ще се пищи кой от кого е преписвал) и още по-огромен космически кораб, пак подозрително напомнящ на Mothership-а от C&C:TW.

Това, което много силно ме впечатли, беше фонът на битките, които наистина са в космоса, а космическите платформи доста реалистично "плуват" на фона на звездния бекграунд. На един от промоционалните скрийншоти е показана землянска совалка, излитаща директно от шлюз в единия от астероидите. Може би космическите битки ще се провеждат на няколко нива? Истинските Terran фанатици пък с удоволствие ще примляснат с език при вида на Battcruiser-ите и запазеното им специално умение - Yamato Gun-a.

Между другото графиката и анимациите в играта са смазващи. Ще бъде използван похват за несинхронизирани анимации. С други думи когато изберете няколко еднакви единици, те няма да крачат с едно и също темпо като copy/paste клонинги, а всеки донякъде ще има индивидуалност. Всичко е изпипано до най-малкия детайл - от огъня от дулата на картечниците на земляните до светлинните реклами в околните сгради и най-дребните подробности. Blizzard обещават, че енджинът ще е страшно оптимизиран и играта няма да изисква елитен компютър, за да тръгне. Взимайки предвид предишните им заглавия, съм твърдо уверен, че ще е именно така.

Кога точно играта ще излезе е рано да се каже. Говори се за 2008 година, а следвайки тенденцията за пускови дати, можем да очакваме през юли или август да се впием хищно в играта.

Сайт: www.starcraft2.com




Сподели.