FUEL

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Racer
Година: 2009
Произв/Изд: Codemasters/Asobo Studio
Платформа: PS3 | X360 | PC

За играта:

 

След Dirt от 2007 и Grid от 2008 Codemasters залагат на поредното четирибуквено заглавие, с което да завладеят рейсинг сцената през 2009 година. За разлика от двете споменати игри, представляващи сравнително стандартни автомобилни надпревари, FUEL е извънредно амбициозен проект, разпрострял се над цели 14 000 квадратни километра игрална площ, които можеш да обхождаш свободно, търсейки поредното състезание, в което да покажеш, че си най-добрият.

 

FUEL е ситуиран в някакво постапокалиптично бъдеще, където петролът е най-ценният ресурс и от теб се очаква да го печелиш в достатъчни количества, за да си купуваш нови превозни средства. Всяко състезание е ограничено до определен клас возила, така че трябва да поддържаш гаража си достатъчно пълен, за да можеш да поемеш всяко изпречило се на пътя ти предизвикателство.

 

 

Визия и звук:

 

Визуално FUEL клони доста усилено към определението шедьовър. Огромният свят, който ти е предоставен, изглежда зверски добре. От величествените гори до нажежените от слънчевите лъчи пустини, от проливните дъждове до унищожаващите всичко по пътя си торнада, от ярките дни до мрачните нощи - всичко, което ще видиш в тази игра, е наистина страхотно. За съжаление обаче това си има своята цена – прекрасният и огромен свят на FUEL на практика е... съвършено пуст. Реално единственият намек за живот освен колегите ти по волан е един самотен, полуразрушен град насред някакво езеро. И ако липсата на живот е донякъде простима, то липсата на какъвто и да е модел за щети по превозните средства определено не е. Осезаемо се усеща отсъствието на ефектните катастрофи с разхвърчалите се навсякъде ламарини от Burnout серията примерно. Насред цялата тази визуална феерия ще се почувстваш доста глупаво, когато катастрофираш с двеста и в резултат возилото ти просто отскочи лекичко в същия лъскав вид, в какъвто си го закупил.

 

За разлика от графичните постижения на играта саунтракът определено не впечатлява с нищо. Базиран е на повтаряеми китарни рифове, които в началото надъхват, но писват изключително бързо. Жалко.

 

 

Геймплей:

 

Играта предлага стандартни състезания плюс възможността да си направиш собствено такова на база на вече съществуващите маршрути по картата, но като цяло няма да се сблъскаш с нищо невиждано. Разбира се, освен да се състезаваш можеш да се възползваш от страховития по размери терен на FUEL и да обикаляш свободно в търсене на разпилените по картата варели с гориво или разни не особено впечатляващи предизвикателства. Проблемът е, че, както вече беше отбелязано, играта е потискащо пуста. Можеш да караш буквално над половин час без да се натъкнеш на абсолютно нищо съществено. В основната си част FUEL се оказва по-скоро туристически симулатор, разкриващ пред очите ти страхотни гледки, отколкото пълноценна игра.

 

На всичкото отгоре GPS-ът, който те води, е изначално сбъркан и освен че често ще те насочва в грешната посока, няма никакви скрупули в това да те набута насред някое езеро или да се опита да те убеди, че трябва да караш нагоре по отвесна скала. Споменатите по-горе красиви метеорологични условия от своя страна шокиращо почти не влияят на поведението на колата ти върху пътя - независимо дали се намираш в близост до развихрило се торнадо, насред дъжд или снежна буря.

 

В крайна сметка въпреки амбициозността си FUEL е доста стандартен и – което е по-лошото – доста скучен аркаден рейсър, в който огромният терен е по-скоро минус, просто защото не е използван подобаващо.

 

 

Плюсове:

- Зверски впечатляваща визия;

- Огромен терен, който можеш да обхождаш свободно... за да се радваш на впечатляващата визия.

 

 

Минуси:

- Изненадващо стандартен (предвид амбициозността на проекта) геймплей;

- Огромният терен е извънредно пуст в по-голямата си част и вместо адреналин те очаква доста скука;

- Изнервящо еднообразен саундтрак.

Сподели.