Dredd с фалстарт в американския боксофис, фотофиниш определи подреждането в топ 3

Pinterest LinkedIn +

В безпрецедентна за последните месеци надпревара за първото място в официалната класация на най-доходоносните кинопродукции в северноамериканския боксофис влязоха три новоиздадени заглавия, чието подреждане стана ясно едва след обявяването на окончателните цифри от техните дистрибутори.

Предварителните данни сочеха, че всеки от лидерите в класацията – полицейската драма End of Watch, хорър трилъра House at the End of the Street и новия филм на Клинт Истууд - Trouble With the Curve, е инкасирал по около $13 млн. долара, но в крайна сметка се оказа, че разликата в боксофиса между първия и втория е от близо $900 000, а между втория и третия – от около $100 000.

Оспорваната конкуренция между трите филма се отдава на това, че всеки от тях е таргетиран към различна аудитория. Описван като "интелигентен екшън филм", End of Watch получи чудесни оценки както от критиката (Metascore: 70/100), така и от киноманите (8.1/10 IMDB), чиято е заслугата за малко над 13-те милиона щатски долара, постъпили в касата на независимата дистрибуторска компания Open Road (Hit and Run, Silent House).

Актьорският състав на End of Watch се оглавява от Джейк Джиленхол, Майкъл Пеня и Ана Кендрик, а режисурата е дело на Дейвид Айер, който е автор и на сценария на филма. Неговото име се асоциира още с ленти като Training Day, The Fast and the Furious и  S.W.A.T, на които е само сценарист.

За разлика от End of Watch, House at the End of the Street е привлякъл предимно хора на възраст под 25 години, повечето от които от нежния пол, а общата стойност на закупените от тях билети възлиза на $12.3 млн. Според президента на Relativity успехът на филма се дължи до голяма степен на Дженифър Лоурънс (No.1 в актуалното издание на IMDB StarMeter), която изпълнява главната роля в него.

Номинираната за Оскар актриса е сред най-горещите млади звезди на Холивуд в момента, след като последният филм с нейно участие – The Hunger Games, се превърна в един от най-доходоносните на всички времена. Точно 60 години по-възрастен от нея, в годината на раждането й  - Клинт Истууд се снима в The Rookie с Чарли Шийн, а през тази чества 20 години от премиерата на култовия Unforgiven.

През последните години 82-годишният актьор се изявява предимно зад камерата, като за изминалото десетилетие се снима в едва четири ленти, в това число току-що издадената Trouble with the Curve. Спортната драма за застаряващ бейзболен скаут, в която си партнира с Ейми Адамс и Джъстин Тимбърлейк, е първият му филм като актьор от издадения преди четири години Gran Torino и първият, в който участва без да е негов режисьор от издадения през 1993 г. In the Line of Fire.

Уви, четвъртото премиерно заглавие в северноамериканския киноафиш – Dredd, не просто не успя да намери място в топ 5, а генерира по-ниски приходи и от най-песимистичните прогнози – едва $6.3 млн. С около $400 000 повече от научнофантастичния екшън по култовата комикс поредица за съдия Дред на пета позиция финишира лидерът в боксофис класацията от миналата седмица - Resident Evil: Retribution (No.1 в актуалното издание на IMDB MovieMeter), а с $9.4 млн. от продадени билети под No.4 се класира триизмерната версия на анимационния блокбъстър Finding Nemo.

След като спечели две от трите топ награди от кинофестивала в Торонто (TIFF 2012), The Master с Филип Сиймур Хофман и Хоакин Финикс направи своята премиера в много ограничен брой кинотеатри в САЩ едновременно с Resident Evil: Retribution и Finding Nemo 3D, а след като получи по-масово разпространение, се нареди сред десетте най-доходоносни филма през изминалия уикенд с $5 млн. от продадени билети.

Сподели.