Diablo III (Console Edition)

Google+ Pinterest LinkedIn +

Жанр: Екшън ролева игра Година: 2013 Разработва: Blizzard Entertainment Издава: Activision Платформа: Xbox 360 | PlayStation 3

Ето ви фактите: въпреки че излиза почти година и половина след РС версията (а може би именно заради това), конзолното Diablo III е значително по-добра игра.

А ето и аргументите: първо, липсва изключително досадното и до голяма степен безсмислено изискване за постоянна онлайн връзка. Второ, липсват аукционите, отровили и съсипали удоволствието от играта за милиони Diablo фенове по света.

Трето, така нареченият "drop rate" (честотата, с която падат наистина готините магически, уникални и легендарни предмети) в играта е значително завишен, а предвид факта, че именно плячката е най-интригуващото в този сорт заглавия, разбирате, че дори и само от тази гледна точка в конзолния си вариант Diablo III за Xbox 360 и PlayStation 3 е по-доброто Diablo III.

Признаваме, че много би ни се искало тук да вмъкнем едно голям "НО" и да успокоим всички РС геймъри, че при прехода към конзоли и Diablo не е подминато от така наречения "синдром на несполучливия порт". Уви, оказва се, че Blizzard са оползотворили перфектно голямата времева пауза между двете версии и са се справили със задачата по пренасяне на играта върху конзолните платформи с присъщия си перфекционизъм.

Наистина, от чисто визуална гледна точка има определен регрес – малко по-ниската резолюция на доста от текстурите се забелязва лесно, ефектите за много от магиите са по-семпли, а спадът в броя кадри за секунда (под магическата граница от 60 fps) не е рядко явление.

За сметка на това транслирането на контролите от класическото РС комбо "мишка и клавиатура" към конзолен геймпад е минало изненадващо безпроблемно. За целта, разбира се, са се наложили някои модификации в схемата за управление на героя.

Добавена е нова механика за избягване на атаките (десен стик), която променя тактическата схема на сраженията по изненадващ, нов начин и добавя слой на допълнителна мобилност. Той, от своя страна, по никакъв начин не вреди на високоадреналиновата динамика (запазена марка на Diablo), а точно напротив.

Разбира се, най-висока оценка това допълнение получава по време на битките с босове, при които избягването на мощните им, нанасящи огромно поражение атаки е буквално животоспасяваща опция.

Освен това всички системни менюта са преминали през сериозен редизайн, така че да се улесни максимално навигацията в тях с помощта на малко по-ограничените опции на един геймпад – нов радиален интерфейс, опция за "бърза селекция", извикваща се с помощта на D-pad бутона и други.

И тъй като в конзолния вариант на играта няма и помен от идиотските аукциони за търгуване на уникални и ценни предмети, логично е шансът да се сдобиете с такъв да бъде значително по-висок. В резултат Diablo III е чисто и просто по-качествена игра – по-стегната, по-фокусирана, която да играеш за удоволствие, а не за да изкараш някой лев от търговийка.


Сподели.