Watch Dogs - шедьовър на Ubisoft от ранга на GTA плюс още!

Watch Dogs - шедьовър на Ubisoft от ранга на GTA плюс още!


Assassin’s Creed, Tom Clancy's Splinter Cell, Far Cry, Tom Clancy's Rainbow Six – ще откриете по малко от всяко от тези заглавия в Watch Dogs.

И така и трябва, защото това е пътят на успеха, безценните уроци, които Ubisoft научиха през годините, довели ги до играта, която без особени резерви мога да нарека абсолютния Opus Magnum на компанията до момента.


Професионално, технически и (с някои дребни уговорки) геймплейно перфектна във всяко едно отношение, Watch Dogs спокойно може да бъде наречена шедьовър не просто на фона на огромната библиотека Ubisoft заглавия, а и що се отнася до гейминг сцената въобще.

Игра, изпълваща термина "next gen" със съдържание – едновременно визуално впечатляваща, зряла, изобретателна и открояваща се. Заглавие, което ще ви увлече, грабне и няма да ви остави да скучаете чак до финалните си надписи – един изумително добре написан и реализиран техно трилър от най-нова генерация.


Quis custodiem ipsos custodes?
 

"Кой пази пазителите?" Това значи буквално преведено от латински подзаглавието на този абзац. И съвсем на място, защото именно този въпрос задава най-остро играта. В едно общество, оплетено от технологии, проникнали във всеки един аспект от живота на неговите граждани; в свят на медийни манипулации и задкулисни заговори кой е този, който пази пазителите?

Отговорът на Watch Dogs е прост – Ейдън Пиърс и неговата банда весели мародери, която изключително добре написаният и дяволски увлекателен сюжет на играта изправя срещу невъзможното: срещу кръг от привидно всемогъщи люде, криещи се зад маската на абсолютната власт. Една модерна притча за Давид и Голиат.

 

Повече няма да кажа по този въпрос, за да не рискувам да разваля удоволствието ви да откриете сами какво се крие зад думите ми, но определено ще кажа няколко думи за героите в този оплетен сценарий. Самият Ейдън е доста праволинеен главен герой – такъв, какъвто, сигурен съм, сте срещали неведнъж в подобни сюжети. Воден е от идеите си за лично отмъщение, а неговата персонална вендета бързо прераства в нещо много по-голямо и той се оказва оплетен в паяжината на една история, която звучи едновременно различна и стряскащо позната.

И докато Пиърс рядко успява да впечатли с присъствие, колоритните му партньори в престъплението радват с оригиналността си, тънката ирония, с която са представени и, разбира се, с перфектна актьорска игра и деликатни анимации, изпипани до най-фин детайл.

В резултат много често Watch Dogs изглежда като супервисокобюджетен холивудски блокбъстър и много малко напомня на видеоигра – ярко доказателство колко далеч е стигнал този развлекателен жанр през последните няколко години.

 

Разбира се, както повелява традицията напоследък, играта блести най-вече и основно върху мощната съвременна РС платформа и не толкова върху относително посредствения хардуер на конзолите от текущо поколение. Що се отнася до версиите за PS3 и Xbox 360, фактът, че оценките им в световните гейм медии автоматично са средно с по една единица по-ниски от тези за РС, PS4 и Xbox One, говори достатъчно.
 

Какво да се прави?

Ако има една-единствена основна слабост, която винаги и дежурно съм изтъквал при всеки поглед към иначе доста успешната и технологично респектираща Assassin’s Creed серия, тя неизменно е била липсата на достатъчно геймплейно разнообразие. Този елемент остро липсва в почти всяко едно заглавие от поредицата, с изключение може би само на последното й "пиратско" издание. На пръв поглед може да ви се стори, че и Watch Dogs страда от същия недъг – разбираемо допускане, предвид факта, че новият техношедьовър на Ubisoft и сагата за митичния орден на Асасините си приличат в повече от едно отношение.

За щастие, Ubisoft Montreal са се постарали достатъчно сериозно и в Watch Dogs рядко ще се натъкнете на непрекъснато повтарящи се и бързо ставащи досадни странични мисии. Това, което вероятно ще ви изненада (приятно или не - оставям да прецените сами), е фактът, че, макар да се лансира като игра, чийто геймплей се върти основно около идеята за "хакинга", Watch Dogs всъщност предлага много малко в този аспект.

Подгответе се много повече за геймплейно темпо в добре познатия на всички ни Grand Theft Auto стил и значително по-малко "съвременно техно магьосничество". Иначе казано – опциите за проникване в различните компютърни системи в Watch Dogs са свежо и интересно допълнение към обичаните огнестрелни и хладни оръжия, а не, както може би ще ви подведе да мислите таглайнът на играта, "вашият основен арсенал".

 

Да, темата за компютърните технологии и възможностите за използване на всички техни слабости присъства сериозно в играта, но определено не е толкова ключов център на геймплея, колкото може би очаквате.

В резултат често ще си проправяте път със стрелба или стелт (доста повече със стелт) тактики, а екшън моментите ще преобладават пред тези, в които манипулирате една или друга хай тек система в съотношение 10 към 1.

Това, разбира се, не означава, че хакинг уменията на Пиърс не са един от безспорно най-интересните и впечатляващи елементи от геймплея на Watch Dogs. Напротив! Те не само ще ви помогнат по-добре да планирате атаките си, да надделеете с лекота над многократно превъзхождащи ви противници, но и ще ви осигурят два изключително ценни и важни за напредъка ви в играта ресурси – пари и информация.

Понякога те ще са причината да се измъквате невредими от привидно безизходни ситуации (всъщност играта започва именно с един такъв етюд). Друг път ще ви позволяват да се отървете по-лесно от преследване, когато по петите ви са цял куп решени да ви светят маслото убийци, а вие имате на разположение само случайно отмъкнат от улицата автомобил, смартфон и виртуозните си хакерски умения.

 

Накратко – този аспект от играта не само й придава уникална идентичност, но е и изключително оригинално, ненатрапчиво имплементиран в иначе доста стандартния GTA геймплей.

Не че в GTA геймплея има нещо лошо – феноменалният успех на въпросната Rockstar поредица говори сам за себе си, така че едва ли е неразбираемо защо Ubisoft са се придържали към простичкото правило "Ако не е счупено, не го поправяй".

За разлика от GTA, обаче, тук акцентът върху стелт подхода е значително по-голям и всъщност именно мисиите, в които почти няма да се наложи да използвате друго освен ума и юмруците си, са сред най-предизвикателните, интересни и възнаграждаващи в играта. Управлението на различни превозни средства също присъства, но далеч не в толкова решаваща степен, колкото в споменатия вече неколкократно GTA.
 

Open, open world


За сметка на това структурата и усещането на отворения свят на Watch Dogs – една изумително детайлна, жива и добре пресъздадена дигитална версия на съвременно (и не до там) Чикаго – са издържани именно в традицията на най-добрите GTA заглавия.

Улиците на града са пълни с живот, неща за правене и привидно безкрайна поредица от разнообразни странични мисии – от преследване на случайни престъпници, през хакерски мини игри, до участие в покер и шахматни срещи. В това отношение Watch Dogs има и някои скрити козове в ръкава си, но отново няма да рискувам да разваля удоволствието ви от това да ги откриете сами – просто ще ви препоръчам в никакъв случай да не пропускате възможността да се поразходите из чикагските улици, яхнали паякообразен танк.


Визуално играта блести ослепително в някои моменти – например що се отнася до симулацията на атмосферни ефекти като проливен дъжд и гръмотевични бури, а залезите, с които ще изпращате всеки нов ден във Виртуално Чикаго, са просто изумителни. Анимирането на персонажите пък е на световно ниво – единственото друго заглавие, в което ще срещнете толкова детайлно изпипани виртуални герои, вероятно е L.A. Noire. Озвучаването също е, слабо казано, професионално. Илюзията за холивудска продукция от най-висок клас е впечатляваща!

Общата дължина на играта, ако се придържате към основната й сюжетна линия, е около 30 часа, но при желание и ако се впуснете в по-детайлно изследване на заобикалящия ви смайващо детайлен и огромен градски пейзаж, спокойно можете да удвоите това време, при това без дори да усетите.

Накратко – Watch Dogs е игрален и визуален шедьовър, който не бива да пропускате за нищо на света. Заглавие едновременно оригинално, различно, но и доволно познато, което ще ви допадне по толкова много и разнообразни начини, че без притеснения мога да го нарека "задължителна игра"!


Купи Watch Dogs за XBOX ONE + подарък за 129 лв. от Тук >>

Купи Watch Dogs за PS3 Dedsec Edition за 229 лв. от Тук >>

Купи Watch Dogs за PC + подарък за 79.95 лв. от Тук >>

Купи Watch Dogs за XBOX 360 + подарък за 119 лв. от Тук >>

Купи Watch Dogs за PS3 + подарък за 119 лв. от Тук >>

Купи Watch Dogs за PS4 + подарък за 129 лв. от Тук >>

Купи значки Watch Dogs Aiden за 9.95 лв. от Тук >>

Бързо търсене за:

Avtora препоръчва

10 от най-очакваните игри до края на годината

10 от най-очакваните игри до края на годината

от Avtora.com | 04.10.2016 | 00:00

Всички най-интересни заглавия от следващите месеци на едно място!

Топ 10 на най-популярните игри сред българските геймъри за 2016 година

Топ 10 на най-популярните игри сред българските геймъри за 2016 година

от Avtora.com | 18.07.2016 | 17:46

Специализираната верига за продажба на компютърни и видеоигри Pulsar Games разреши всички спорове сред геймърите за това кои са най-популярните игри, публикувайки собствена класация на най-продаваните гейм заглавия у нас от началото на 2016 година.

Resident Evil: Revelations 2 – ужасите пак ни радват

Resident Evil: Revelations 2 – ужасите пак ни радват

от Методи Константинов | 11.03.2015 | 11:00

Производител: Capcom Издател: Capcom Жанр: Сървайвъл хорър Платформи: PC, PS3, PS4, XBOX360, XBOX One

No Country for Old MMOs, или защо World of Warcraft ще стане безплатна

No Country for Old MMOs, или защо World of Warcraft ще стане безплатна

от Avtora.com | 14.01.2015 | 15:00

Вече цяло десетилетие World of Warcraft безусловно доминира в MMORPG пейзажа и остава играта, която в най-голяма степен диктува посоката на развитие на MMO жанра и днес, въпреки че тази ниша постепенно се запълва с достатъчно много на брой, респектиращо...

Lara Croft and the Temple of Osiris – забавна най-вече с приятели

Lara Croft and the Temple of Osiris – забавна най-вече с приятели

от Методи Константинов | 08.01.2015 | 14:00

Платформи: PC, PS4, Xbox One Жанр: екшън приключение Производител: Crystal Dynamics Издател: Square Enix

Game of Thrones: Fire from Ice – играта, която феновете очакваха

Game of Thrones: Fire from Ice – играта, която феновете очакваха

от Филип Станиславов | 17.12.2014 | 12:00

Платформи: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Жанр: приключение Производител: Telltale Games Издател: Telltale Games

Поредна реформа в World of Warcraft – падат рестрикциите за Death Knight. Какъв е планът, Blizzard?

Поредна реформа в World of Warcraft – падат рестрикциите за Death Knight. Какъв е планът, Blizzard?

от Avtora.com | 13.12.2014 | 20:00

Малко повече от месец след дебюта на Warlords of Draenor Blizzard ще направи поредната реформа в геймплея на World of Warcraft, премахвайки рестрикциите за придобиване на уникалния клас герои Death Knight. Въведен с Wrath of the Lich King през 2008 година,...

Assassin's Creed: Rogue – по-добрият избор тази година

Assassin's Creed: Rogue – по-добрият избор тази година

от Методи Константинов | 27.11.2014 | 11:00

Платформи: PS3, Xbox 360 Жанр: Екшън приключение Производител: Ubisoft Sofia Издател: Ubisoft

Call of Duty: Advanced Warfare – войната на бъдещето стигна до България

Call of Duty: Advanced Warfare – войната на бъдещето стигна до България

от Методи Константинов | 10.11.2014 | 11:00

Платформи: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Жанр: шутър Производител: Sledgehammer Games Издател: Activision

Borderlands: The Pre-Sequel – шареното отново е на мода

Borderlands: The Pre-Sequel – шареното отново е на мода

от Методи Константинов | 21.10.2014 | 14:30

Платформи: PC, PS3, Xbox 360 Жанр: шутър Производител: 2K Australia Издател: 2K Games

X