XCOM: Enemy Within

XCOM: Enemy Within

Жанр: Тактическа игра Година: 2013 Разработва: Firaxis Games Издава: 2K Games Платформа: РС | PS3 | Xbox 360

Как се прави експанжън? В случай че думата ви е непозната - това е официално разширение за игра, което се предполага, че добавя нови елементи в нея и надгражда вече съществуващите, предлагайки качествено и количествено ново гейм преживяване.

Проблемът през последните няколко години е, че игралната индустрия забрави (твърде удобно) как точно се правят наистина добри експанжъни. Новоизобретеният наскоро модел на така нареченият DLC кънтент (достъпно за сваляне, допълнително игрално съдържание) монетизира модела на някогашните масивни разширения. В резултата вместо един наистина сериозен, солиден пакет с подобрения, геймърите биват захранвани "на час по лъжичка" с различни добавки, всяка от които, разбира се, се заплаща отделно.

Това е добър бизнес за големите игрални корпорации, но е пагубно за играчите. Нещо повече - напоследък DLC моделът се изражда все повече, като вече не са редки случаите, в които гейм студиата са задължавани от финансиращите ги разпространителски компании да деактивират или нарочно да изключват от финалните версии на продуктите си ключови елементи (персонажи, оръжия, странични куестове), за да могат същите на по-късен етап да бъдат продавани отделно на играчите под формата на DLC съдържание. Излишно е да отбелязваме защо това е изключително порочна практика.

В този ред на мисли това, което са сътворили Firaxis Games по отношение на XCOM: Enemy Within (официалния експанжън на миналогодишния тактически мега хит XCOM: Enemy Unknown) e абсолютно вдъхновяващо. Срещу парите си получавате рядко богато на новости и допълнително съдържание разширение, издържано в най-добрите олд скуул традиции на гейм мейкинга.

Всъщност Enemy Within превръща оригинала в толкова различно преживяване (поне що се отнася до първата част на соловата кампания), че спокойно може да мине за изцяло нова игра. Всички плюсове на Enemy Unknown са запазени: трудните тактически избори, които обикновено се свеждат до или/или, а не и/или; предизвикателните и изненадващо разнообразни бойни мисии, финият стратегически елемент, свързан с планирането на основната ви база за борба срещу извънземната инвазия и внимателното претегляне на плюсовете и минусите от насочването на винаги оскъдните ресурси, с които разполагате в една или друга посока.

Върху тази стабилна вече съществуваща  база от изключително увлекателен и солиден геймплей Enemy Within добавя тонове нови неща, които променят баланса на силите по удивителен нов начин, превръщайки една вече дяволски добра игра в абсолютен тактически шедьовър.

Сред най-ключовите новости, които задължително трябва да споменем, е новият ресурс на ваше разположение. Той се нарича MELD и представлява особен вид нано органична субстанция, която екипът от учени и инженери в базата ви може да използва по два начина: за генетични или кибернетични подобрения на командосите ви.

Това на практика ви предоставя два основни пътя за технологично развитие на много ранен етап от играта: дали да заложите на биологични подобрения, развиващи естествените качества на вашите бойци (способност за самолечение по време на сражение, суперсила, по-добър прицел) или да инвестирате в цяла плеяда от механични подобрения, превръщащи командосите ви в тежко бронирани и въоръжени до зъби робокопи - отчасти човек, отчасти машина.

Разбира се, изборът отново е "или/или" - не можете да имате и двете, което пък отваря огромно поле за възможни преигравания на кампанията.

Друга голяма група подобрения са свързани с новите врагове, с които ще се сблъскате в Enemy Within. Освен куп доста опасни и предизвикателни попълнения в редиците на извънземните нашественици разширението ще ви изправи и пред нова вътрешна заплаха - мистериозната паравоенна организация, наречена EXALT, която на практика се явява подмолна конкуренция на XCOM звеното, командвано от вас.

Сблъсъците с оперативните агенти на EXALT са подчертано различни от сраженията срещу извънземните, а фактът, че въоръжението и екипировката им до голяма степен се покриват с това, с което разполагат и вашите собствени бойци, ще ви изправи през многобройни нови тактически предизвикателства.

Накратко: XCOM: Enemy Within е брилянтно разширение на брилянтна игра. Азбучен пример за това как точно трябва да изглежда един истински официален експанжън, който си струва всяка стотинка, която сте заплатили за него.

Бързо търсене за:
 
10 от най-очакваните игри до края на годината

10 от най-очакваните игри до края на годината

от Avtora.com | 04.10.2016 | 00:00

Всички най-интересни заглавия от следващите месеци на едно място!

Топ 10 на най-популярните игри сред българските геймъри за 2016 година

Топ 10 на най-популярните игри сред българските геймъри за 2016 година

от Avtora.com | 18.07.2016 | 17:46

Специализираната верига за продажба на компютърни и видеоигри Pulsar Games разреши всички спорове сред геймърите за това кои са най-популярните игри, публикувайки собствена класация на най-продаваните гейм заглавия у нас от началото на 2016 година.

Resident Evil: Revelations 2 – ужасите пак ни радват

Resident Evil: Revelations 2 – ужасите пак ни радват

от Методи Константинов | 11.03.2015 | 11:00

Производител: Capcom Издател: Capcom Жанр: Сървайвъл хорър Платформи: PC, PS3, PS4, XBOX360, XBOX One

No Country for Old MMOs, или защо World of Warcraft ще стане безплатна

No Country for Old MMOs, или защо World of Warcraft ще стане безплатна

от Avtora.com | 14.01.2015 | 15:00

Вече цяло десетилетие World of Warcraft безусловно доминира в MMORPG пейзажа и остава играта, която в най-голяма степен диктува посоката на развитие на MMO жанра и днес, въпреки че тази ниша постепенно се запълва с достатъчно много на брой, респектиращо...

Lara Croft and the Temple of Osiris – забавна най-вече с приятели

Lara Croft and the Temple of Osiris – забавна най-вече с приятели

от Методи Константинов | 08.01.2015 | 14:00

Платформи: PC, PS4, Xbox One Жанр: екшън приключение Производител: Crystal Dynamics Издател: Square Enix

Game of Thrones: Fire from Ice – играта, която феновете очакваха

Game of Thrones: Fire from Ice – играта, която феновете очакваха

от Филип Станиславов | 17.12.2014 | 12:00

Платформи: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Жанр: приключение Производител: Telltale Games Издател: Telltale Games

Поредна реформа в World of Warcraft – падат рестрикциите за Death Knight. Какъв е планът, Blizzard?

Поредна реформа в World of Warcraft – падат рестрикциите за Death Knight. Какъв е планът, Blizzard?

от Avtora.com | 13.12.2014 | 20:00

Малко повече от месец след дебюта на Warlords of Draenor Blizzard ще направи поредната реформа в геймплея на World of Warcraft, премахвайки рестрикциите за придобиване на уникалния клас герои Death Knight. Въведен с Wrath of the Lich King през 2008 година,...

Assassin's Creed: Rogue – по-добрият избор тази година

Assassin's Creed: Rogue – по-добрият избор тази година

от Методи Константинов | 27.11.2014 | 11:00

Платформи: PS3, Xbox 360 Жанр: Екшън приключение Производител: Ubisoft Sofia Издател: Ubisoft

Call of Duty: Advanced Warfare – войната на бъдещето стигна до България

Call of Duty: Advanced Warfare – войната на бъдещето стигна до България

от Методи Константинов | 10.11.2014 | 11:00

Платформи: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Жанр: шутър Производител: Sledgehammer Games Издател: Activision

Borderlands: The Pre-Sequel – шареното отново е на мода

Borderlands: The Pre-Sequel – шареното отново е на мода

от Методи Константинов | 21.10.2014 | 14:30

Платформи: PC, PS3, Xbox 360 Жанр: шутър Производител: 2K Australia Издател: 2K Games

X