The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified

Жанр: Тактически екшън Година: 2013 Разработва: 2K Marin Издава: 2К Games Платформа: PC | Xbox 360 | PS3

Понякога дори богатите плачат. А най-добрите се провалят. Особено когато става дума за проект, който най-добре може да бъде описан с онзи знаменателен цитат от "Пътеводителя" на Адамс, който гласи: "Заповед в три подписани екземпляра, получена, върната, обжалвана, загубена, намерена, разследвана, отново загубена и накрая заровена в мек торф в продължение на три месеца и преработена в подпалки за огън."

Поначало идеята на 2K, и по точно на 2К Marin (студиото зад брилянтната BioShock серия) имаха доста добра идея за The Bureau: XCOM Declassified: игра от първо лице, ситуирана в култовата XCOM вселена, която неотдавна беше ударно съживена с невероятно добрия римейк XCOM: Enemy Unknown от Firaxis.

После обаче нещата се объркаха. Първите геймплейни кадри от играта не срещнаха одобрението на феновете и в резултат 2К предприеха рязък концептуален завой по посока на класическата XCOM схема.

На финала това, което се получи в лицето на The Bureau, е точно каквото можеше да се очаква: разочароваща каша от добри идеи, нито една от които обаче реализирана правилно и докрай.

Първият неприятен удар под кръста за всички почитатели на XCOM безспорно е историята. Тъй като действието в The Bureau се развива през 60-те години на миналия век, логично играта трябваше да разказва предисторията на култовата XCOM организация – първите сблъсъци със зловещите извънземни, довели до сформирането на това специално звено за планетарна защита.

Нищо такова обаче няма да срещнете в сюжета на Declassified – напротив. Историята тук изглежда напълно извадена от познатия ни XCOM контекст и оставя усещането по-скоро за алтернативна вселена, отколкото за нещо логическо свързано със събитията в дяволски добрия Enemy Unknown.

И понеже геймплейната концепция на The Bureau беше тотално променена в последния възможен момент, цялостното излъчване на това заглавие е на "XCOM за бедни". Иначе казано, зле реализирана и орязана версия на бруталния Enemy Unknown.

Да вземем например идеята за тактически ориентирани сражения, в които управлявате група от трима командоси (в случая Агенти) в битка срещу извънземните.

ОК, на пръв поглед тук механиката е идентична с тази на Enemy Unknown, но с тази разлика, че поради специфичната сюжетна конструкция на The Bureau един от героите (главният – Уилям Клак) просто не може да умре.

С други думи, докато в XCOM дори един или двама от командосите ви умре по време на мисия, все пак ще можете да продължите напред, в The Bureau това е невъзможно, ако загиналият е Кларк.

В резултат цялата идея за реалистично наказване на всяка тактическа грешка, която е една от запазените марки на XCOM серията, просто отива по дяволите.

Отделно – тъй като тук говорим по-скоро за тактически ориентирана игра в стила на Brothers in Arms, реално оперативната база, в която ще се връщате след всяка мисия, е просто място, където ще получите новите си задачи – нищо повече. Няма строеж на научни или производствени съоръжения, конструиране на нови оръжия и екипировка – просто нищо.

Всички по-нови и съвършени версии на въоръжението и технологиите ще получавате наготово без никакви обяснения.

На финала: това, което са сътворили от 2K Marin, само привидно прилича на XCOM игра. В действителност това е просто тактически екшън с доста проблеми, който използва елементи от XCOM вселената в опит да оправдае факта, че създателите му явно до последно не са знаели каква точно игра искат да направят.

Бързо търсене за:
 
10 от най-очакваните игри до края на годината

10 от най-очакваните игри до края на годината

от Avtora.com | 04.10.2016 | 00:00

Всички най-интересни заглавия от следващите месеци на едно място!

Топ 10 на най-популярните игри сред българските геймъри за 2016 година

Топ 10 на най-популярните игри сред българските геймъри за 2016 година

от Avtora.com | 18.07.2016 | 17:46

Специализираната верига за продажба на компютърни и видеоигри Pulsar Games разреши всички спорове сред геймърите за това кои са най-популярните игри, публикувайки собствена класация на най-продаваните гейм заглавия у нас от началото на 2016 година.

Resident Evil: Revelations 2 – ужасите пак ни радват

Resident Evil: Revelations 2 – ужасите пак ни радват

от Методи Константинов | 11.03.2015 | 11:00

Производител: Capcom Издател: Capcom Жанр: Сървайвъл хорър Платформи: PC, PS3, PS4, XBOX360, XBOX One

No Country for Old MMOs, или защо World of Warcraft ще стане безплатна

No Country for Old MMOs, или защо World of Warcraft ще стане безплатна

от Avtora.com | 14.01.2015 | 15:00

Вече цяло десетилетие World of Warcraft безусловно доминира в MMORPG пейзажа и остава играта, която в най-голяма степен диктува посоката на развитие на MMO жанра и днес, въпреки че тази ниша постепенно се запълва с достатъчно много на брой, респектиращо...

Lara Croft and the Temple of Osiris – забавна най-вече с приятели

Lara Croft and the Temple of Osiris – забавна най-вече с приятели

от Методи Константинов | 08.01.2015 | 14:00

Платформи: PC, PS4, Xbox One Жанр: екшън приключение Производител: Crystal Dynamics Издател: Square Enix

Game of Thrones: Fire from Ice – играта, която феновете очакваха

Game of Thrones: Fire from Ice – играта, която феновете очакваха

от Филип Станиславов | 17.12.2014 | 12:00

Платформи: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Жанр: приключение Производител: Telltale Games Издател: Telltale Games

Поредна реформа в World of Warcraft – падат рестрикциите за Death Knight. Какъв е планът, Blizzard?

Поредна реформа в World of Warcraft – падат рестрикциите за Death Knight. Какъв е планът, Blizzard?

от Avtora.com | 13.12.2014 | 20:00

Малко повече от месец след дебюта на Warlords of Draenor Blizzard ще направи поредната реформа в геймплея на World of Warcraft, премахвайки рестрикциите за придобиване на уникалния клас герои Death Knight. Въведен с Wrath of the Lich King през 2008 година,...

Assassin's Creed: Rogue – по-добрият избор тази година

Assassin's Creed: Rogue – по-добрият избор тази година

от Методи Константинов | 27.11.2014 | 11:00

Платформи: PS3, Xbox 360 Жанр: Екшън приключение Производител: Ubisoft Sofia Издател: Ubisoft

Call of Duty: Advanced Warfare – войната на бъдещето стигна до България

Call of Duty: Advanced Warfare – войната на бъдещето стигна до България

от Методи Константинов | 10.11.2014 | 11:00

Платформи: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Жанр: шутър Производител: Sledgehammer Games Издател: Activision

Borderlands: The Pre-Sequel – шареното отново е на мода

Borderlands: The Pre-Sequel – шареното отново е на мода

от Методи Константинов | 21.10.2014 | 14:30

Платформи: PC, PS3, Xbox 360 Жанр: шутър Производител: 2K Australia Издател: 2K Games

X